سوتبی رکورد فروش حراجی‌ها را شکست

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

حراجی سوتبی با فروش کلی ۳۷۵ میلیون دلار، رکورد فروش حراجی‌های هنری تاریخ جهان را شکست.

به گزارش تفسیری سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، آخرین حراجی سوتبی با حال و هوی دیگری برگزار شد و رقابت داغ دو مشتری سرسخت برای تصاحب تابلو “قرمز و آبی سلطنتی” (۱۹۵۴ میلادی) اثر نقاش کلاسیک “مارک راتکو” حراج دیشب را iبه یکی از شب‌های تاریخی ساتبی تبدیل کرد.

بنابر این گزارش تفسیری، در رقابت دیشب دو خریدار قیمت پایه را از ۶۱ میلیون دلار iبه ۱/۷۵ میلیون دلار بالا برده بدین ترتیب حراجی سوتبی با فروش کلی۳۷۵ میلیون دلار رکورد فروش حراجی‌های هنری تاریخ جهان را شکست.

به نوشته نیویورک‌تایمز، بعد از حراجی ناامیدکننده هفته گذشته، در این حراجی از ۶۹ اثر هنری که برای چکش خوردن در معرض تماشای خریداران قرار گرفت، تنها ۱۱ اثر فروخته نشد.

از جمله آثاری که با قیمت‌های باور نکردنی iبه فروش رسیدند می‌توان iبه اثری از “جکسون پلاک” اشاره کرد که در حالیکه پیش‌بینی می‌شد بین ۲۵تا۳۵ میلیون دلار فروخته شود در نهایت ۴۰ میلیون دلار فروخته شد.

سپس چهار مشتری بر سر تابلویی از “بیکن” iبه اسم “پاپ بدون عنوان” که پیش‌بینی می‌شد ۱۸تا۲۵ میلیون دلار فروخته شود، نهایتا iبه مبلغ ۷/۲۹میلیون دلار iبه یک مشتری تلفنی فروخته شد.

گفتنی است، تعیین سقف تازهی که اثری از “راتکو” در این حراجی تعیین کرد، رکورد حراجی را که تا سال۲۰۰۸ میلادی iبه مبلغ ۳۶۲ میلیون دلار بود تا سقف ۱/۳۷۵ میلیون دلار بالا برد.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.