سود۲۰ درصدی به ودیعه متقاضیان حج

۲۱اردیبهشت،

سود۲۰ درصدی به ودیعه متقاضیان حج | چاپ |
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۰۰:۳۹

بینا- بانک ملی ایران: ودیعه متقاضیان حج بر اساس قرارداد شورای پول و اعتبار و بانک ملی ایران سپرده بلند مدت محسوب و سود ۲۰ درصد به آن پرداخت می گردد.

به گزارش بنکر (Banker)، حسن افشار محمدیان مسئول اطلاع رسانی بانک ملی با تاکید بر اینکه برای ودیعه عمره گزاران مفرده هم سود ۲۰ درصد محاسبه و پرداخت می گردد، گفت: چنانچه متقاضی حج تمتع از تشرف منصرف شود ، نرخ سود ودیعه وی متناسب با مدت زمان ودیعه محاسبه و پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: محاسبه نرخ سود براساس سپرده بلند مدت است مشروط بر این که زودتر از موعد برداشت نشود.
محمدیان افزود: چنانچه مبلغ ودیعه متقاضیان حج یک میلیون تومان باشد ، بر اساس نرخ سود ۲۰ درصد سالانه ۲۰۰ هزار تومان سود به ودیعه انان تعلق می گیرد.
وی گفت: متقاضیان حج چنانچه قصد تشرف نداشته باشند و پس از گذشت دو سال از ودیعه گذاری اصل و سود را بخواهند، بانک ملی ایران اصل و سود انان را به سرعت پرداخت می کند.
این مقام مسئول در بانک ملی ایران با تاکید بر الزام بانک ملی در پرداخت سود ودیعه گذاران حج  افزود: چنانچه زمان تشرف متقاضیان حج فرا رسد ، سازمان حج و زیارت نرخ را اعلام می کند و تفاوت آن از متقاضی دریافت می گردد ، به طور مثال اگر نرخ ۵ میلیون تومان اعلام شود ، بانک اصل و سود را محاسبه و به متقاضی ارائه می کند و تفاوت دریافت می گردد.
افشار محمدیان با تاکید بر آمادگی بانک ملی برای پیگیری هر گونه شکایت دربارهٔ نپرداختن سود ودیعه متقاضیان حج دربارهٔ چگونگی محاسبه سود افزود : (( مبلغ ودیعه ضربدر سال های  توقف ودیعه ضربدر نرخ سود)) همان رقم نهایی و مبلغی است که به ودیعه گذار تعلق می گیرد.
وی دربارهٔ شمار متقاضیان حج تمتع گفت: براساس آمارهای موجود در بانک ملی ایران در سال های ۶۰ تا ۶۳  بیش از یک میلیون و ۹۰  هزار نفر ثبت نام کردند که حدود ۴ هزار نفر از آنان هنوز مشرف نشدند و سال ۱۳۷۷ نیز شمار ودیعه گذاران ۳۰۰ هزار نفر گزارش شده است.
مسئول اطلاع رسانی بانک ملی ایران افزود: هم اکنون ۳ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر برای حج عمره نامنویسی و ودیعه گذاری کردند.
وی افزود: ودیعه متقاضیان حج تمتع به طور میانگین حدود ۱۳ سال در بانک ملی ایران توقف داشته است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.