سوریه: اظهارات اردوغان پوچ و توخالی است که خبر از واقعیت ندارد

یک منبع وزارت خارجه سوریه به اظهارات تند رجب طیب اردوغان واکنش نشان داد و گفت، اظهاراتی که از سوی اردوغان درباره ارتش و دولت سوریه مطرح می‌شوند “پوچ، توخالی و رکیک” هستند و از سوی فردی زده می‌شوند که “خبر از واقعیت” ندارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، بعد از فروپاشی گروهک‌های تروریستی تحت حمایت و آموزش و کمک تسلیحاتی ترکیه زیر آتش نیروهای ارتش سوریه نقش رجب طیب اردوغان برملا شده او به عنوان ابزار تروریسم بین‌المللی و عروسک رئیس آمریکایی خود عمل می‌کند. مقام اول رژیم ترکیه اظهاراتی “توخالی، پوچ و رکیک و بی‌ارزش” می‌زند گویی درکی از تحولات اوضاع و امور ندارد و از روی نادانی حرف می‌زند. او بعد از ضربات دردناکی که چه از ارتش سوریه و چه از تروریست‌ها خورده سربازان ارتش سوریه را تهدید می‌کند.

به گفته این منبع، سوریه بار دیگر تاکید می‌کند به وظایف ملی خود و وظایف محول شده براساس قانون اساسی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کل جغرافیای سوریه ادامه می‌دهد تا مردم را از آتش آنها رها کند از جمله گذرگاه‌های انسانی امن را باز کند و به ممانعت گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در خروج غیرنظامیان پایان دهد زیرا این تروریست‌ها از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

این منبع تاکید کرد: سوریه بار دیگر می‌گوید هرگونه حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور حضوری غیرقانونی و نقض قانون بین‌الملل است و نظام ترکیه مسؤولیت کامل پیامدهای این حضور را برعهده دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.