سوریه به شورای امنیت هشدار داد

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه همسان به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان از آنها خواست به مسئولیت خود در برخورد با دولت های حامی تروریسم عمل کنند.
 در بخشی از این نامه که عصر پنجشنبه و در پی دو انفجار مهیب بامداد امروز در دمشق منتشر شد، آمده است: کشف و ضبط کشتی حامل اسلحه برای گروه های تروریستی (لطف الله ۲) توسط ارتش لبنان نشان می دهد که لیبی و ترکیه با همکاری دولت های دیگر سلاح ویرانگر برای این گروه ها ارسال می کنند تا به کشتار و تخریب بپردازند.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به بیانیه هفته پیش رئیس دوره ای شورای امنیت (جمهوری آذربایجان) در خصوص ضرورت مبارزه با تروریسم، بر اهمیت اتخاذ اقدامات لازم علیه دولت ها و دستگاه های اطلاع رسانی تروریست و حامی تروریسم تاکید کرد.

سوریه همچنین آمادگی خود را برای همکاری کامل با هیات سازمان ملل در سوریه به منظور شناسایی طرف های تروریست که به هر نحو برای شکست دادن طرح کوفی انان تلاش می کنند، اعلام کرد.

بر اساس طرح عنان فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه و قطعنامه ۲۰۴۳ شورای امنیت این سازمان اکنون ۷۰ ناظر از ۳۰۰ ناظر بین المللی برای نظارت بر آتش بس در سوریه بسر می برند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود توضیح داد: جنایت های تروریستی فزاینده در سوریه نشان می دهد که این کشور با حملات سازمان یافته از سوی طرف هایی که حمایت خود را از اینگونه جنایت ها اعلام کرده اند، مواجه است، همچنانکه دستگاه های اطلاع رسانی مشخصی دعوت به افزایش خشونت کرده و پوشش تبلیغاتی را برای آن تامین می کنند.

در این نامه آمده است که جمهوری عربی سوریه به رغم همه جنایت های تروریستی بر ادامه مبارزه با تروریسم و حمایت از ملت، حاکمیت، امنیت و ثبات این کشور عزم جزم دارد.

دو انفجار حدود ساعت ۸ بامداد امروز در جنوب دمشق رخ داد که بر اساس اعلام رسمی سوریه ۵۵ کشته،۳۷۲ زخمی و ۱۵ کیسه حاوی اجساد متلاشی شده بر جا گذاشت و منازل و خودروهای بسیاری منهدم شد و یا در آتش سوخت.

این قوی ترین انفجار ظرف ۱۴ ماه ناآرامی در برخی شهرهای سوریه بود.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.