سوریه: ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس مسئول درگیری‌های خونین می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دولت سوریه، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس را مسئول اصلی ادامه درگیری‌های خشونت آمیز در سوریه و iبه شکست کشاندن ماموریت فرستاده سازمان ملل دانست.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه خبری لبنان فایلز، جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود: ترکیه و کشورهای حوزه خلیج (فارس) مسئول اصلی ادامه درگیری‌های خونین در سوریه و همچنین iبه شکست کشیده شدن ماموریت اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه می باشند.

وی افزود: برای همه ناظران حاضر در سوریه مشخص شده است که ترکیه و کشورهای حوزه خلیج (فارس) نسبت iبه تعهداتشان برای موفقیت آتش بس اعلام شده در عید قربان پایبند نمی باشند و در حقیقت مسئول اصلی ادامه درگیری‌ها و خشونت‌های خونین سوریه این کشورها می باشند.

مقدسی ادامه داد: اقدامات ترکیه و کشورهای حوزه خلیج (فارس) از طریق کمک‌های مالی و تسلیحاتی iبه گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه و پناه دادن iبه آنها در حقیقت تلاش آشکار برای iبه شکست کشاندن ماموریت اخضر الابراهیمی در سوریه است.

مقدسی در بیانیه خود iبه طور صریح برای گروه‌های مخالف نظام از عبارت گروه‌های تروریستی مسلح استفاده نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در ادامه اعلام نمود: احمد داووداوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تلاش می‌کند تا از سیاست پیش دستی استفاده کند لذا از هرگونه بازنگری در سیاست‌هایش که ادامه آشکار هدف قرار دادن امنیت و ثبات سوریه است، سر باز می‌زنند.

مقدسی همچنین iبه مواضع اخیر وزیر امور خارجه ترکیه اشاره نموده و گفت: موضع گیری‌های اخیر اوغلو در حقیقت نشان می‌دهد که ملت ترکیه از سیاست‌های دولت این کشور که iبه وضوح شکست خورده است رضایت ندارند چرا که این سیاست‌ها iبه هیچ وجه با منافع و طبیعت روابط تاریخی میان سوریه و ترکیه همخوانی ندارد.

پیشتر داووداوغلو مخالفتش را با پیشنهاد روسیه برای آغاز مذاکرات با دمشق اعلام نموده و مدعی شده بود: ترکیه با نظامی که حتی در روز عید قربان نیز iبه کشتار مردم کشورش ادامه می‌دهد وارد مذاکره نخواهد شد!

روابط دمشق و آنکارا پس از حمایت‌های ترکیه از گروه‌های مخالف سوری از اواسط مارس ۲۰۱۱ تیره شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.