سوریه تکیه گاه مقاومت است / تضعیف ارتش سوریه هدف اصلی آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت : برخی اعلام می کنند که شرایط منطقه چندان خوب نیست، ولی من اطمینان می دهم که ما در برابر صهیونیستها و آمریکایی ها در گذشته نشان دادیم که مقتدر هستیم و در آینده هم نشان خواهیم داد که مقتدر و قدرتمند خواهیم بود.

وی افزود : یکی از مسائل مهم امروز، مسئله سوریه است، برای غربی ها ، بشار اسد مشکل ساز است، آنها نمی خواهند بشار اسد ضد صهیونیستی در سوریه باقی بماند و تمام برنامه ها و اقدامات و هیاهویی که آنها به راه انداخته اند در این مسیر قرار دارد.

نصرالله خاطر نشان کرد : آنها راهبرد جدیدی علیه سوریه در پیش گرفته اند، از یک دهه اخیر سوریه به یک قدرت نظامی علیه صهیونیستها تبدیل شده است و پیشرفتهای قابل توجه سوریه، نگرانی آنها را به دنبال داشته است.

وی گفت : همانطور که قدرت موشکی حزب الله به دغدغه ای برای صهیونیستها تبدیل شده، توان موشکی سوریه هم افزایش یافته است.

نصرالله افزود : سوریه پلی میان دو سوی جبهه مقاومت است، سوریه تنها پل نیست، بلکه سند زنده ای در حمایت از مقاومت در خاورمیانه به شمار می رود.

وی گفت : سوریه حمایتهای گسترده ای از مقاومت لبنان و فلسطین داشته است، سوریه تکیه گاه و پشتبیان مقاومت بوده  است، ما در جنگ ۳۳ روزه، بیشترین سلاحی را که مورد استفاده قرار می دادیم، از سوریه دریافت می کردیم، در نوار غزه هم چنین بود و رزمندگان حماس از سلاحهایی که سوریه در اختیارشان قرار می داد، استفاده می کردند.

وی افزود : آیا عربستان و مصر و دیگر کشورهای عربی، برای رزمندگان فلسطین در غزه سلاح می فرستادند؟ این موشکها و سلاحها را سوریه در اختیار آنها قرار می داد، حکام ترسوی عرب آن موقع کجا بودند، آنها همواره به دنبال نابودی آرمان فلسطین بوده اند .

نصرالله با تاکید بر همسویی حکام عرب حاشیه خلیج فارس و دیگر سران عرب با رژیم صهیونیستی و خط سازش به ویژه در جریان جنگ ۳۳ روزه اظهار داشت : اما رهبران سوریه در کنار مقاومت بودند و اکنون به همین خاطر در معرض انواع حملات و توطئه ها و فتنه ها قرار گرفته است.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : هدف امروز آمریکا و اسرائیل در سوریه این است که ارتش قدرتمند این کشور را ضعیف کنند، فقط به خاطر اسرائیل، نمی خواهند که ارتش قدرتمندی در منطقه وجود داشته باشد تا به زعم آنها برتری ارتش اسرائیل حفظ شود.

به گفته نصرالله، طرح آمریکا این است که هر ارتش قدرتمندی در منطقه که وابسته به آمریکا نباشد، وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اقدام آمریکایی ها در انحلال ارتش عراق پس از اشغال این کشور اظهار داشت آمریکایی ها از ارتشهای قدرتمند منطقه می ترسند، در عراق هم ارتش این کشور را منحل کردند، اگر چه ارتش عراق(در زمان صدام) با ایران و کویت درگیر شد و حتی علیه مردم خود سلاح به کار برد، با این حال آمریکایی ها نمی خواستند ارتش عراق، قدرتمند باشد.

نصرالله خاطر نشان کرد : آمریکایی ها امروز فکر می کنند که می توانند ارتش سوریه را تضعیف و نابود کنند، اصلاحات بشار اسد هرگز دیده نمی شود، چرا که آنها خواهان اصلاحات در سوریه نیستند، بلکه خواهان نابودی ملت و ارتش قدرتمند سوریه هستند.

به گزارش مهر، دبیرکل حزب الله گفت : اسرائیل از حوادث منطقه خوشحال است، چون توانسته در سوریه ناآرامی و هرج و مرج به وجود آورد و ارتش سوریه با شورشیان مسلح در برخی مناطق درگیر شده است.

تاکید نصرالله بر ضرورت گفتگو مخالفان و دولت سوریه

دبیرکل حزب الله گفت : ما بار دیگر از نظام سوریه و مخالفان می خواهیم پای میز مذاکره حاضر شوند.

وی تصریح کرد : حفظ امنیت سوریه و ارتش این کشور برای ما اهمیت دارد، آرزوی ما بازگشت فوری آرامش و ثبات و امنیت به این کشور است.

نصرالله گفت : ما اقدامات تروریستی را که صرفا در راستای خدمت به دشمنان سوریه انجام می شود، به ویژه اقدام تروریستی اخیر را محکوم و با خانواده های شهدای انفجار تروریستی دمشق ابراز همدردی می کنیم و اطمنیان داریم ارتش قدرتمند سوریه توان واراده کافی را برای ادامه ماموریت خود در مبارزه با گروههای مخالف مسلح دارد و امیدواریم که اتفاقات اخیر سبب دلسردی در بخشهایی از ارتش سوریه نشود.

وی افزود : فرماندهان ارتش سوریه از عزم و اراده کافی برخوردارند و آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که امنیت و آرامش به سوریه برگردد.

نصرالله به گروههای مخالف توصیه کرد از دیدگاههای افراطی خود دست بردارند، زیرا تنها صهیونیستها و آمریکایی ها و همپیمانانشان از ناامنی و بی ثباتی در سوریه خوشحال می شوند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد : آمریکایی ها خاورمیانه را از دو منظر نفت و رژیم صهیونیستی می بینند و هرگز به فکر ملتهای منطقه نیستند.

 

 

 

 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.