سوسک‌های ضدسرقت خودپرداز!+تصاویر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: پرتاب اسید به سوی دشمن توسط سوسک های بمب انداز الهام بخش جدیدترین تحقیق دانشمندان سوئیسی برای مبارزه با سرقت از خودپردازها شده است.

به گزارش ممتازنیوز، نشر فوم با درجه حرارت بالا هنگام احساس خطر توسط دستگاه خودپرداز و سوزاندن کاغذ اسکناس یا کارت عابر بانک کاری است که محققان دانشگاه زوریخ سوئیس با موفقیت آزمایش کرده تا بتوانند جلوی سرقت و یا حرکات غیر عادی کاربر جلوی خودپرداز را بگیرند.

گفتنی است سوسکهای مذکور مخلوطی از آب اکسیژنه و هیدروکینون را برای ساخت سلاح مرگبار خود مورد استفاده قرار داده و به سوی هر نوع جنبنده مشکوکی که قصد حمله داشته باشد، پرتاب می کند و حالا محققان تیم ETH زوریخ با بسته بندی کردن آب اکسیژنه و دی اکسید منگنز به صورت لانه زنبوری بسته های آتشین مورد نظر را ساخته اند. آنچه ساخته می شود باعث تولید فوم داغ شده و به ۸۰ درجه بالای صفر می رسد.

به گزارش خبر آنلاین، این ماده را می توان به سوی حمله کننده پرتاب کرد اما از آنجایی که قصد محققان کور کردن مظنون نیست، با ساخت یک رنگ پاک نشدنی و مخلوط با ذرات نانو منبع خاص را ردیابی می کند و در نهایت پول مارکدار شده و غیر قابل استفاده می شود.
 

محققان سوئیسی می گویند هزینه ساخت برای هر متر مربع ۵۵ دلار است و سیستم پیشنهادی بهتر از سیستم موجود اسپری روی کاغذهای پول در مواقع خطر است.

 


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.