سومین همایش انسان‌شناسی تصویری برگزار می‌شود

سومین همایش انسان‌شناسی تصویری برگزار می‌شود

جام جم آنلاین: سومین همایش انسان‌شناسی تصویری، روزهای یکم و دوم خرداد در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین، سومین همایش انسان‌شناسی تصویری به همت انجمن انسان ‌شناسی ایران و با همکاری دانشکدهٔ علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

“علی آخرتی” دبیر سومین همایش انسان‌شناسی تصویری با اشاره به فراخوان سال گذشته برای ارسال آثار به دبیرخانه این همایش گفت: حدود ۷۰ اثر شامل مقاله، فیلم و مجموعه عکس به دبیرخانه همایش ارسال شده است، همچنین برخی از اساتید و فیلم‌ساز‌ها و عکاس‌ها به درخواست ما برخی از آثارشان رادر اختیار دبیرخانه همایش قرار دادند.

وی با بیان اینکه همایش انسان‌شناسی تصویری در سه بخش ویژه برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش اول، انسان شنای تصویری و سینمای مستند باستان‌شناختی است.

آخرتی بخش دوم این همایش را جغرافیای طبیعی، اقلیم‌ها و فرهنگ‌ها عنوان کرد و افزود: بخش سوم همایش انسان‌شناسی تصویری به انسان‌شناسی تصویری شهر و مدیریت شهری اختصاص دارد.

دبیر سومین همایش انسان‌شناسی تصویری با بیان اینکه ارسال فیلم مستند و مجموعه عکس از محورهای این همایش است، گفت: کاربرد نظریه و روش در انسان‌شناسی تصویری، نشانه‌شناسی تصویری و تحلیل انسان‌شناختی تصاویر از مضامین اسطوره‌ای تا زندگی روزمره از دیگر محورهای این همایش است.

سومین همایش انسان‌شناسی تصویری، روزهای دوشنبه و سه شنبه، ۱ و ۲ خرداد در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و با حضور اساتید دانشگاه، صاحبنظران و هنرمندان حوزه انسان‌شناسی تصویری برگزار می‌شود.

دکتر محمد حسن نامی رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، دولتعلی حاتم اف سفیر تاجیکستان در تهران، علی اشرف مجتهد شبستری رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و پرفسور کارلو چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران میهمانان ویژه این همایش هستند.

اولین و دومین دوره همایش انسان‌شناسی تصویری، آذر ۸۶ و خرداد ۸۹ برگزار شده بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.