سومین پیروزی ایران مقابل چین‌تایپه رقم خورد

سومین پیروزی ایران مقابل چین‌تایپه رقم خورد

جام جم آنلاین: تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در سومین بازی خود در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست چین تایپه شد.

ملی پوشان جوان کشورمان در نخستین بازی مرحله دوم جام شانزدهم  مسابقات والیبال جوانان آسیا به مصاف چین تایپه رفت که با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند تا سومین برد خود را به دست آودند.

ملی پوشان جوان ایران در این دیدار در ست‌های اول، دوم و چهارم با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند. اما ست سوم را با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ به حریف خود واگذار کردند.

شاگردان فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان در ست نخست بازی امروز آغاز خوبی داشتند و چند امتیاز نیز از حریف جلو افتادند، اما در میانه راه این ست تیم دچار نوسان شد و با حریف در امتیاز ۱۷ مساوی شد. تیم ایران از امتیاز ۲۰ تمرکز خوبی پیدا کرد و کنترل بازی را در دست گرفت تا در نهایت ست اول را ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد.

در ست دوم، دو تیم ایران و چین تایپه جدال خود را به صورت برابر با هم تا امتیاز ۱۸ ادامه دادند. در این ست ایران در دفاع روی تور زیاد موفق نبود، اما در عوض در زدن آبشارها از روی دست مدافعان تایپه و حملات سرعتی نسبتا موفق عمل کرد.

از نکات جالب ست دوم این بود که برای کسب امتیاز ۱۷، بیش از شش بار توپ در زمین دو تیم چرخید و دفاع شد تا در نهایت تیم ایران این امتیاز را از آن خود کرد. در نهایت تیم ملی والیبال جوانان ایران نتیجه ست دوم را نیز با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ از آن خود کرد.

در ست سوم بازیکنان ایران به همان مشکل روحی و روانی دو بازی قبلی خود دچار شدند به گونه‌ای که تصور کردند با پیروزی در دو ست، دیگر پیروزی میدان خواهند بود. بنابر این تمرکز خود را از دست دادند و در میانه این ست هفت امتیاز متوالی را به چین تایپه واگذار کردند. تیم ایران در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۰ به حریف واگذار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در دو دیدار قبلی خود تیم‌های استرالیا و ترکمنستان را به ترتیب سه بر یک و سه بر صفر شکست داده بود.

شاگردان فرهاد نفرزاده فردا دوشنبه به مصاف تیم هند می‌روند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.