سومین شکست کره جنوبی در رقابت با «ایران فضایی»

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

وزارت علوم کره جنوبی که چندی پیش اعلام نموده بود این کشور برای سومین بار برای پرتاب یک ماهواره iبه فضا تلاش خواهد نمود، امروز خبر داده که پرتاب موشک ماهواره بر خود iبه فضا را iبه تاخیر می اندازد.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موفق چند ماهواره، توانسته قدرت علمی و اجرایی خود را در تسخیر فضا iبه جهانیان نشان دهد و این موضوع با شگفتی کشورهای مختلف همراه شده است چراکه فکر نمی نمودند کشورمان بتواند iبه ایران راحتی، تحریماتی سخت علمی را بشکند و امید و رصد و نوید را روانه فضا کند.

پس از این اقدام ایران، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان iبه فکر استقلال علمی خود در عرصه فضا افتاده و روند دستیابی iبه این علوم را تسریع نمودند. iبه جز ایران، هم اکنون تنها سه کشور آسیایی چین، هند و ژاپن موفق شده اند ماهواره iبه فضا پرتاب نمایند و آن را در مدار قرار دهند و کره جنوبی iبه عنوان یک کشور پیشرفته در تلاس است نام خود را بعد از ایران در این لیست ثبت کند.

وزارت علوم کره جنوبی که چندی پیش اعلام نموده بود این کشور برای سومین بار برای پرتاب یک ماهواره iبه فضا تلاش خواهد نمود، امروز خبر داده که پرتاب موشک ماهواره بر خود iبه فضا را iبه تاخیر می اندازد.

شناسایی یک نقص فنی در آخرین لحظات پرتاب موشک حامل ماهواره iبه فضا سبب شد تا سازمان فضایی کره جنوبی برای سومین مرتبه پرتاب موشک ساخت خود را iبه وقت دیگری موکول کند. مهندسین و کارشناسان فنی در آخرین لحظات پرتاب متوجه نشت گاز در بین دو سکوی پرتاب موشک می شوند که فورا دستور توقف پرتاب صادر می شود.

کره جنوبی تاکنون موفق نشده است با موفقیت موشک های حامل ماهواره را iبه فضا پرتاب کند و در مدار زمین قرار دهد. در سال ۲۰۰۹ میلادی در اولین اقدام موشک حامل ماهواره نتوانست ماهواره را iبه درستی در مدار زمین قرار دهد و در سال ۲۰۱۰ میلادی دو دقیقه پس از پرتاب موشک iبه فضا ، موشک حامل ماهواره در آسمان منفجر شد.

این اقدام سئول در تلاش برای پیوستن iبه باشگاه انحصاری کشورهای آسیایی که قابلیت پرتاب ماهواره را iبه فضا دارند، انجام می گردد. مرحله اول ساخت این ماهواره توسط دانشمندان روسی و مرحله دوم ساخت آن توسط دانشمندان کره ای انجام شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.