سوییس برای میانجی‌گری در حل مساله کره اعلام آمادگی کرد

۱۸فروردین۱۳،

همزمان با افزایش تنش‌ها در کره و اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی در پاسخ به آزمایش هسته‌ای ماه فوریه این کشور، سوییس پیشنهاد کرده است که درخصوص مساله کره شمالی میانجی‌گری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگویی از وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که وزارت امور خارجه سوئیس به تازگی با مقامات کره شمالی در تماس بوده است با این حال تاکید شده که هیچ طرحی برای گفت‌وگو وجود نداشته است.

این سخنگو در بیانیه‌ای به صورت پست الکترونیکی گفته است که سوئیس خواهان رفع تنش‌های رو به افزایش در کره است و همیشه خواهان جست‌وجوی راه‌حل است و اگر این آرزوی همه طرف‌ها باشد، میزبان گفت‌وگویی بین دو کره خواهد بود.

کره شمالی اخطارهای رو به افزایشی را دربارهٔ جنگی قریب‌الوقوع با کره جنوبی و آمریکا داده است و روز جمعه به دیپلمات‌های خارجی گفته است که ترک کره شمالی را در نظر داشته باشند.

سوئیس که کشوری بی‌طرف است و اغلب در نزاع‌های بین‌المللی میانجی‌گری می‌کند یا میزبان مذاکرات صلح‌آمیز است در سال‌های اخیر میانجی توافقی برای حل جنگ طولانی مدت ارمنستان و ترکیه بوده است.

این طور به نظر می‌رسد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که پس از مرگ پدرش به این مقام رسیده است، سال‌های بسیاری در سوئیس با نامی مستعار تحصیل می‌کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.