سیاست‌های اروپا تابعی از سیاست‌های آمریکا است

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سیاست‌های رهبران اروپایی پس از جنگ جهانی دوم همواره در زمینه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل تابعی از سیاست‌های آمریکا بوده است.

“سید مصطفی فرقانی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قبال سیاست‌های آمریکا، گفت: سیاست‌های رهبران اروپایی پس از جنگ جهانی دوم همواره در زمینه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل تابعی از سیاست‌های آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: حداقل دو قدرت هسته‌ای اروپا (انگلیس و فرانسه) جزو پنج عضو دائمی شورای امنیت می باشند که همراه با آمریکا نقش تعیین کننده‌ای در ۶۰ الی ۷۰ سال قبل در معادلات جهانی داشته و دیگر کشورهای اروپایی نیز سیاست‌های این دو قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا را دنبال می‌کنند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: جو داخلی جامعه مردمی اروپا علی‌رغم عقیده بسیاری از ناظران بین‌المللی جوی کاملا ضد صهیونیستی است و با مروری بر انتخابات‌های بزرگ یک دهه قبل در اروپا و در کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، اتریش و … می‌توان دید شخصیت‌های انتخاب شده توسط مردم با گرایش‌های مختلف، در ضدیت با آمریکا و رژیم صهیونیستی مشترک بوده‌اند.

فرقانی تاکید کرد: با نگاهی به تاریخ ۳۰ سال قبل جامعه غرب در دهه ۷۰ میلادی می‌توان دید بزرگ‌ترین جنبش‌های آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه که از دید قدرت‌های غربی تروریستی بوده در اروپا حضور داشتند که این نشان‌دهنده تضاد مردم اروپا با رهبران سیاسی این کشورهاست، تضادی که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متاسفانه رهبران جامعه غرب بر خلاف سیاست‌ها و خواست مردم خود همواره به دنبال سیاست‌های آمریکا بوده و در تحولات جهانی نیز بر خلاف منافع ملی خودشان همسو با منافع آمریکا حرکت کرده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: رهبران غربی با پیگیری این سیاست‌ها دچار خسارت‌های بسیار سنگینی شده‌اند و با نگاهی به بدهی‌های کشورهای غربی و قدرت‌های اقتصادی اروپایی طی ۱۰ سال قبل می‌توان عمق این خسارت‌ها را دریافت.

فرقانی اظهار داشت: کسری بودجه‌های سنگین که جایگزین آن چاپ اسکناس‌های بدون پشتوانه بوده سبب تورم وحشتناکی شده است که به دلیل سیاست‌های رهبران کشورهای غربی بر مردم اروپا تحمیل شده است.

وی افزود: این کشور‌ها با کاهش دائمی ارزش پول ملی خود مواجه می باشند چرا‌که امروزه قدرت خرید یورو در مقابل قدرت خرید این واحد پولی در ۱۰ سال قبل تفاوت چشمگیری داشته است و بدون شک تمام این خسارت‌ها، نتیجه همسویی جامعه اروپا با آمریکا است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر‌نشان کرد: تمام اقدامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله موضع‌گیری‌های آن‌ها علیه برخی از ملت‌های مناطق دیگر، تابع سیاست‌های آمریکاست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.