سیسکو به کمک پزشکان آمد

۱۷ام بهمن ، همکاران سیستم- گروهی از شرکت‌های داروسازی و پزشکی در سوئیس با همکاری شرکت سیسکو راهکاری طراحی کرده‌اند که پزشکان به کمک آن می‌توانند از راه دور به معاینه و ویزیت بیماران خود بپردازند.

انجمن داروسازان سوئیس که به فارماسوئیس مشهور است با همکاری مدگات، مرکز دورپزشکی این کشور و شرکت بیمه هلسانا و نیز همکاری شرکت سیسکو راهکاری عرضه کرده‌اند که به netCare مشهور است. این راهکار امکان ویزیت و معاینه بیماران از راه دور را میسر می‌سازد.

کشور سوئیس هم اکنون در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص برای صنعت بهداشت و درمان خود با بحرانی جدی مواجه است و به همین سبب شرکت‌های سوئیسی به فکر طراحی راهکاری برای دور پزشکی یا پزشکی از راه دور شده‌اند. د

ر حال حاضر بیش از ۵۷ درصد از پزشکان عمومی در این کشور در سن بازنشستگی قرار دارند و پزشکان تازه نیز عموماً جذب بخش‌های تخصصی می‌شوند. به همین سبب استخدام پزشکان تازه نمی‌تواند کمبودهای ناشی از بازنشستگی را جبران کند.

یکی از راه‌های پیش روی مقامات بهداشت و درمان سوئیس برای حل این مشکل استفاده از پزشکان خارجی بود. اما این روش مشکل کمبود پزشکان را در بلندمدت حل نمی‌کرد و به همین سبب سوئیسی‌ها برای حل این مشکل به فناوری‌های نوین آی تی رو آورده‌اند.

راهکار netCare در واقع بر پایه یکی از سیستم‌های دورحضوری شرکت سیسکو طراحی شده و هم اکنون ۲۰۰ داروخانه در سوئیس به این سیستم مجهز شده است.

این راهکار شامل سیستم دورحضوری EX۹۰ سیسکو، یک میکروفون، یک دوربین و یک نمایشگر تمام اچ دی ۲۴ اینچی است که بیماران به کمک آن می‌توانند مراقبت‌های اولیه و خدمات و پیشنهاد‌هایی همچون تریاژ (رده بندی اولیه بیمار) را دریافت کنند.

یکی از ویژگی‌های این راهکار این است که در طراحی آن به جنبه‌های مختلف درمان بیماران از جمله حفظ حریم خصوصی بیمار توجه شده است.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.