سپرده‌های ریالی بانک ملی ایران ۲۱ درصد رشد کرد

۲۳م دیماه ،

سپرده‌های ریالی بانک ملی ایران ۲۱ درصد رشد کرد | چاپ |
شنبه ۲۳ دی ساعت ۱۰:۴۳

بینا- رشد سپرده‌های مؤثر بانک ملی ایران ظرف ۹ ماهه امسال ۲۵ درصد و رشد مجموع سپرده‌های ریالی این بانک ۲۱ درصد اعلام شد که این امر نشانگر اقبال مردم به این بانک بوده است.
به گزارش خبرنگار بینا، این بانک در بخش‌ تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۷۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، دو هزار فقره تسهیلات درمان به ارزش ۳۲ میلیارد ریال و ۳۳ هزار فقره تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
همچنین بانک ملی بیش از منابع قرض‌الحسنه پس‌‌انداز خود – به میزان ۱۰۷ درصد – تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده و با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی این نسبت باید به ۱۰۰ درصد کاهش یابد که این بانک نیز موفق شده هم نیازهای قرض‌الحسنه مردم را تامین کند و هم نسبت ۱۰۷ درصد را به ۱۰۳ درصد تقلیل دهد.
گفتنی است با توجه به لزوم تقلیل نسبت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، بانک ملی ایران از محل وصولی اقساط و افزایش منابع پس‌انداز، سوای کاهش نسبت ۱۰۷ درصدی، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز پرداخت کرده است.
همچنین بانک ملی ایران در مجموع سپرده های بخش خصوصی با سهم ۲۷٫۲ درصدی از کل در رتبه اول بانک های تجاری کشور قرار دارد و مانده سپرده مذکور این بانک نسبت به پایان سال قبل میزان ۱۹٫۵درصد افزایش داشته است.
عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات نیز در آبان ماه امسال جالب توجه است به طوری که بیشترین تسهیلات پرداختی بانک های تجاری توسط این بانک پرداخت شده است.
این بانک در پایان آبان ماه امسال با دارا بودن سهمی معادل ۲۶٫۹ درصد از کل، حائز رتبه اول تسهیلات اعطایی میان بانک های تجاری است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.