سکته قلبی زمان مشخصی‌ دارد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : محققان مرکز عملیات امداد و سریعت های پزشکی‌ اسپانیا گفتند که در مطالعات خود دریافته اند رابطه معنی داری میان زمان اعلام خبر وقوع سکته قلبی اشخاص iبه مرکز سریعت ها و ساعت زیستی‌ یا ساعت طبیعی بدن وجود دارد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ایرنا ؛ بر اساس این گزارش تفسیری، مطالعات یادشده موید آن است که نمودار زمان وقوع سکته قلبی بطور خاص دو اوج حداکثر را نشان می‌‌دهد که یکی‌ از آنها بین ساعت‌های ۱۰ تا ۱۱ صبح است و دیگری که اندکی‌ پایین تر از پیشی‌ است،حدود ساعت ۱۹ رخ می دهد.

به گفته محققان اسپانیایی، این الگو بسیار پایدار است iبه طوری که هیچ عامل خطری از جمله فشار خون بالا ، دیابت ، دیسلی پیدمی (اختلال در سوخت و ساز چربی‌) ، مصرف دخانیات و یا عوامل دیگر از جمله سن یا جنسیت در آن تغییری ایجاد نمی‌‌کند .

با این حال، پژوهشگران می گویند دو استثنا در این زمینه وجود دارد: اوج سکته قلبی در میان اشخاصی که مبتلا iبه دیابت می باشند بعد از ظهرها اندکی دیرتر از اشخاص عادی است. در مقابل، برای اشخاصی که دخانیات مصرف می‌‌کنند اوج سکته بعد از ظهر بسیار بیشتر از اوج صبح است .

محققان این نتیجه را پس از بررسی و مطالعه روی ۷۰۹ نفر مبتلا iبه سکته قلبی بین یکم ژانویه سال ۲۰۰۱ تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۹ انجام داده اند.به عقیده آنها، ثبات این آمار‌ها iبه عوامل فیزیولوژیکی بستگی دارد که تحت تاثیر ساعت طبیعی بدن کار می نمایند.

به طور مثال، محققان اشاره نمودند که در ساعت‌های صبح، خون انسان غلیظ تر است و همین امر سبب می گردد میزان ˈپلاسماتیک فیبروژنˈ خون و بازدارنده‌های ˈپلاسمینˈ افزایش یابد و این وضعیت منجر iبه لخته شدن شدید خون می‌‌شود . این لخته شدن در موارد شدید، سکته قلبی را در پی دارد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.