سکته مغزی در جوانان رو به افزایش است

یک مطالعه جدید که در مجله آکادمی نورولوژی آمریکا به چاپ رسیده نشان می‌دهد که احتمال بروز سکته مغزی در سنین جوانی رایج تر شده است.

به گزارش ایسنا، طبق آمار ارائه شده در این مطالعه از هر پنج قربانی سکته مغزی یک نفر زیر ۵۵ سال سن دارد.

بر اساس این بررسی‌ها که روی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آمریکا صورت گرفته، ۱۹ درصد از افرادی که در سال ۲۰۰۵ میلادی دچار سکته مغزی شده‌اند زیر ۵۵ سال داشتند. این در حالی است که در سال ۱۹۹۳ میلادی این آمار حدود ۱۳ درصد بوده است.

به گزارش بی بی سی،‌ دکتر برتاکسیلا نویسنده این گزارش می‌گوید: این نرخ فزاینده می‌تواند ناشی از افزایش عوامل خطرزا در این گروه سنی از جمله دیابت، چاقی و افزایش کلسترول باشد.

انجمن سکته در انگلیس این آمار را هشدار دهنده اعلام کرد. این یافته حاصل مطالعه روی افراد بالای ۲۰ سال در دو منطقه از امریکا و طی سه دوره در سالهای ۱۹۹۳ و ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ میلادی است. با این حال در همین دوره زمانی، تعدادی افرادی که در بالاترین محدوده سنی سکته کرده‌اند کاهش یافته است.

پزشکان تاکید دارند که در بسیاری از موارد از سکته می‌توان جلوگیری کرد و همه می‌توانند خطر سکته را با تغییرات کوچکی در الگوی زندگی خود و انتخاب یک الگوی سالم‌تر مانند تغذیه مناسب و ورزش مداوم کاهش دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.