سکوت مجامع بین‌المللی در قبال فجایع میانمار سبب گسترش جنایت در جهان می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مجامع بین‌المللی باید خواستار توقف فوری جنایات در میانمار شوند چرا که سکوت آنها در قبال این قضیه، سبب گسترش این‌گونه جنایات در جهان خواهد شد.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان این‌که تا به حال شاهد هیچ‌گونه اقدام جدی از سوی مجامع بین‌المللی برای توقف جنایات و خشونت‌ها در میانمار نبوده‌ایم، اظهار داشت:‌  نسل‌کشی و حذف مسلمانان از نقشه سیاسی میانمار با حمایت غرب و در زیر سایه سکوت مجامع بین‌المللی، هم‌چنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که سازمان ملل متحد، بدون ارائه قطعنامه‌ای به منظور توقف خشونت در میانمار، نظاره‌گر این جنایات است، افزود: مجامع بین‌المللی از هرگونه اقدام عملی سرباز زده و تنها به ارائه بیانیه اکتفا نموده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح نمود: پس از مسئله نژادپرستی در آفریقای جنوبی، اکنون شاهد نژادپرستی دینی علیه مسلمانان و کشتار آنها هستیم.

وی در پایان با بیان این‌که سکوت مجامع بین‌المللی به اشاعه این قبیل جنایات دامن می‌زند، خاطرنشان نمود: مجامع بین‌المللی باید خواستار توقف فوری این خشونت‌ها شوند چرا که سکوت آنها در برابر این جنایت بزرگ سبب گسترش اینگونه جنایات در جهان خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.