سکوت مجامع بین المللی در قبال فجایع میانمار شرم آور است

سه شنبه ۳ مرداد – ۰۳:۱۸:۳۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون بین الملل جامعه‌المصطفی (ص)؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- حجت الاسلام و المسلمین مجید حکیم الهی تصریح کرد: سکوت مجامع بین المللی در قبال نسل کشی مسلمانان میانمار شرم آور است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ معاون بین الملل و ارتباطات جامعه المصطفی العالمیه با ابراز تاسف از فجایع میانمار، اظهار داشت: در مساله میانمار درگیری بین مسلمین و برخی از بوداییان تندرو ، موجب به آتش کشیده شدن تعدادی از مساجد و ویران شدن خانه های مسلمانان و کشته شدن برخی از آن ها شده است.
وی افزود: با وجود آن که از گذشته زندگی مسالمت آمیز بین مسلمین و بودایی ها وجودداشته است، اما وضعیت ایجاد شده فعلی به هیچ وجه قابل تحمل و مماشات نیست.
حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی همچنین گفت: به علت عدم مدیریت درست درگیری های بودایی ها و مسلمانان در این منطقه از سوی دولت میانمار و نیز عدم حمایت لازم از مسلمانان مظلوم، شاهد وقوع این قبیل جنایات هولناک بوده ایم که ما این ها را محکوم می کنیم.
وی ابراز داشت: درخواست جدی ما از جامعه جهانی این است که برای حمایت از اقلیت ها در کشورهای مختلف وارد عمل شده و از حقوق آن ها دفاع کند که امروز مصداق بارز آن مسلمانان کشور میانمار است.
معاون بین الملل و ارتباطات جامعه المصطفی العالمیه در ادامه سخنان خود به نکته ظریفی هم اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد که نظام سلطه می کوشد با مشغول کردن اذهان مسلمانان به قضیه میانمار آن ها را از توجه به مساله سوریه و بحرین غافل کند تا افکار عمومی متوجه قضایای این دو کشور نشوند.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی در پایان افزود: البته امیدواریم با هوشیاری رهبران جهان اسلام، این هدف دشمنان محقق نشود و افکار عمومی کماکان پیگیر مساله سوریه و بحرین باشند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۴۱۵۱۸۳۹۲۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.