سیاره ای که در آن خورشید از غرب طلوع می کند

۲۲م دیماه ،

منظومه خورشیدی ما هنوز ناشناخته های شگفت انگیز بسیاری را در خود جای داده که یکی از آن ها اعجایب سیاره زهره است.

ممتازنیوز: سیاره ناهید یا زهره از طرف خورشید، دومین سیاره منظومه شمسی محسوب می گردد که میان سیاره زمین و سیاره عطارد یا تیر قرار گرفته که  نزدیک‌ترین سیاره به زمین می‌باشد و بعد از ماه، درخشان‌ترین جرم آسمانی طبیعی است و در تاریکی شب  از زمین با چشم غیر مسلح  رویت می باشد .

 در همین راستا فاطمه خراسانی مسئول علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران می گوید: سیاره ناهید داغ‌ترین سیاره در منظومه خورشیدی است که جو ضخیم و غلیظ اطراف  آن سبب می‌شود که رصد سطح آن بسیار دشور باشد.

وی افزود : در اوایل سال ۱۹۶۰ که دانشمندان راداری را به‌سوی ناهید فرستادند سیگنال‌های آن از ابرهای این سیاره عبور کرد و پس از برخورد با سطح جامد این سیاره سیگنال انعکاس یافت و برای اولین بار اطلاع جالبی دربارهٔ سطح ناهید دراختیار دانشمندان قرار گرفت.

سیاره زهره در مداری دایره وی به دور خورشید می چرخد

خراسانی اظهار داشت : این اطلاعات نشان می داد  ؛ ناهید در حال حرکت چرخشی به جهتی معکوس ازسایر سیارات است به طوری که چرخش آن به جای از غرب به  شرق از شرق به غرب است و آفتاب از مغرب طلوع و در مشرق غروب می‌کند.

وی تاکید کرد: نام لاتین این سیاره ونوس برگرفته از نام خدای رومی عشق و زیبایی می باشد که دارای قطری معادل ۱۲/۷۵۶ با جرمی حدود  ۸۱ درصد جرم زمین را دارد  که دمای سطح آن به     درجه می رسد

 خراسانی یاد آور شد: این سیاره دارای هیچ قمری در اطراف خود نیست و در فاصله ۴۲ کیلو متری از زمین قرار گرفته که در مدار ی  دایره‌ وی با فاصله میانگین ۱۰۸ میلیون کیلومتر از خورشید، به دور آن می‌گردد که برای چرخش یکبار به دور خورشید نیازمند ۲۲۵ روز زمینی زمان است.

 باشگاه خبرنگاران

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.