سیاستگذاری شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری باید در مسیر سازماندهی امور فرهنگی کارکنان باشد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ‘حمید بقایی’ بعدازظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: باید فعالیت‌های فرهنگی در خانواده نهاد با مدیریت هدفمند صورت گیرد و نوع فعالیت‌های فرهنگی آن باید به گونه‌ای باشد که انگیزه بیشتری را در بین پرسنل نهاد برای تلاش بانشاط‌‌ تر در محیط کار به همراه داشته باشد.

معاون امور اجرایی رییس جمهوری از اعضای شورای فرهنگی نهاد خواست با فعالیت‌های شاخص فرهنگی، روحیه همدلی و همراهی در بین کارکنان را تقویت کرده و شرایط روحی و روانی مطلوبی را در محیط‌کار برای کارکنان فراهم سازند.

وی همچنین گفت: می‌توان با برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی متنوع در چارچوب عملیاتی مشخص و با امکانات بودجه‌ای تخصیص یافته در زمینه فعالیت‌های فرهنگی گام‌های مؤثری برداشت.

بقایی تصریح کرد: باید بین امور فرهنگی و رفاهی تفکیک قائل شد و امور رفاهی نیز باید بر اساس ضوابط و مقررات صورت گیرد.

وی ‌یکی از وظایف شورای فرهنگی نهاد را برنامه‌ریزی و سیاست گذاری برای ارتقای امور فرهنگی سازمانی کارکنان دانست و گفت: ‌شورای فرهنگی نهاد باید برای رفع برخی آسیب‌های موجود در محیط کار برنامه‌ریزی کرده تا برخی خرده‌رفتارها در محیط‌کاری برچیده شود.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین امیری‌فر رییس شورای فرهنگی نهاد نیز گزارش مبسوطی از عملکرد شورا و مصوبات آن در بخش های گوناگون ارائه کرد و بر ضرورت تلاش برای ایجاد ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر در تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

محمد شیخان، سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور نیز در این نشست با تشریح نگاه و رویکرد شورای فرهنگی نهاد و هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌‌های این شورا برای کارکنان و خانواده آنان، بر ضرورت تلاش روزافزون برای تقویت رویکرد فرهنگی و ارایه الگو در این زمینه تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط صمیمی و عمیق مدیران با کارکنان نهاد خاطرنشان کرد: بی تردید زمانی که یک مسوول در کنار پرسنل خود در مراسم‌های مختلف حاضر می‌شود این موضوع روحیه همدلی و همراهی پرسنل را تقویت کرده و کارایی و کیفیت فعالیت کارکنان را افزایش خواهد داد.

زهره‌ای، معاون امور پشتیبانی و تحول اداری ریاست جمهوری نیز در این جلسه گزارشی از مصوبات شورای فرهنگی نهاد ارایه کرد و گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون که شورای فرهنگی، فعالیت خود را آغاز کرده حدود ۹۲ درصد از مصوبات این شورا اجرایی شده است و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده مناسب باقیمانده آنها نیز در مسیر اجرا قرار دارند.

سیام*۲۰۲۳* ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۸۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.