سیاست‌های عربستان و قطر تروریسم را گسترش داده/ تشکیل ائتلاف منطقه‌ای برای نابودی آرمان فلسطین

۰۵اردیبهشت،

بشار جعفری تاکید کرد عربستان، قطر، اسرائیل، ترکیه و بعضی کشورهای غربی ائتلافی را برای به راه انداختن جنگی اسلامی- اسلامی در منطقه با هدف سرپوش گذاشتن بر تجاوزگری و جنایات اسرائیل تشکیل داده اند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، « بشار جعفری » نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت دربارهٔ اوضاع خاورمیانه گفت: ائتلاف منطقه ای- غربی متشکل از کشورهای عربستان، قطر، ترکیه، اسرائیل و کشورهای غربی که بعضی از آنها از اعضای شورای امنیت می باشند به دنبال ایجاد مناقشه ای اسلامی-اسلامی در منطقه می باشند تا آن را جایگزین مناقشه اعراب با اسرائیل کنند تا بدین وسیله آرمان فلسطین را از بین برده و از مساله تشکیل دو کشور خلاصی یابند.

وی افزود: همین ائتلاف برای سوریه مصیبت شده اند و بحران انسانی به بار آورده اند.

جعفری گفت: عربستان و قطر باید به حال و روز مردم کشور خود توجه کنند که از قانون اساسی، پارلمان، آزادی های مدنی و اجتماعی و سیاسی و حتی سطحی ترین شکل جریان معارض در کشورشان محروم می باشند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: سیاست های عربستان و قطر تروریسم ، سلفی گری و تکفیر را گسترش داده و چهره دین مبین اسلام را مخدوش کرده است.

وی افزود: سیاست های عربستان سعودی و قطر زندگی ده ها هزار جوان مسلمان را در سراسر دنیا خراب کرده است زیرا آنها را با پول نفت مسلح می کنند تا برای آنچه جهاد در سوریه و یا دیگر کشورها خوانده می گردد، اعزام کنند.

انتهای پیام/ص


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.