سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از ثبات و امنیت در عراق است

سید ابراهیم رئیسی با ابراز خرسندی از برگزاری آرام و امن انتخابات پارلمانی در عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی تشکیل مجلس و دولت قوی و مقتدر در عراق بوده است.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از ثبات و امنیت در عراق است

به گزارش ممتاز نیوز، رئیس جمهور پنجشنبه در دیدار فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق افزود: اعتراض به انتخابات در هر نظام دمکراتیک و مردم‌سالارانه ممکن است پیش بیاید و مهم این است که هم اعتراضات و هم رسیدگی به آنها در فرآیندهای قانونی انجام شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه هر گونه ناامنی در عراق برای ما به مثابه ناامنی در کشور خود می‌دانیم، اظهار داشت: ایجاد ناامنی و تهدید ثبات در عراق قابل قبول نیست و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از ثبات در عراق و اقتدار دولت این کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکایی از این کشور، تصریح کرد: این موفقیت ناشی از مقاومت ملت و مسئولین عراق است وگرنه آمریکایی‌ها هر جا ورود نظامی کرده‌اند، خارج نشده‌اند، مگر در مواردی که با مقاومت ملت‌ها مواجه شده‌اند.

رئیس جمهور از تشکر از تلاش‌های دولت عراق برای بازگرداندن سفیر کشورمان از یمن گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و عراق مبتنی بر دوستی و اشتراکات عمیق و گسترده دینی، اعتقادی، فرهنگی و تاریخی بوده و در ابعاد مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رابطه‌ای خاص و ویژه است. ارتقای سطح این روابط به نفع دو کشور و منطقه است.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با قدردانی از سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت قاطع از ثبات و امنیت عراق، گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت و ثبات سیاسی عراق همواره مورد قدردانی دولت و ملت عراق بوده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.