سیاسی بازیهای عربستانی ها در فوتبال!



تاریخ انتشار: ۱۹ March 2016 | 3:30 pm

سیاسی بازی‌ سعودی‌ها در فوتبال!

روزنامه‌های عربی اظهارات اخیر وزیر ورزش و جوانان درباره رای AFC و اینکه ایران این رای را نمی‌پذیرد را به صورت گسترده پوشش داده‌اند.

رسانه‌های عربی از جمله الوطن و الجماهیر بعد از صحبت‌های اخیر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نسبت به رای کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث، واکنش نشان دادند.

روزنامه الوطن با تیتر «ایران بازی برابر سعودی‌ها در کشور بی طرف را نپذیرفت» نوشت: محمود گودرزی وزیر ورزش ایران برگزاری مسابقه بین تیم های کشورش با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث را رد کرد.

این روزنامه به نقل از محمود گودرزی نوشت: شرط ایران برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزاری مسابقه هر تیم در کشور خودش است و باید مذاکراتی خصوصی در این زمینه صورت بگیرد.

وزیر ورزش ایران به تصمیم AFC مبنی بر بازی در کشور سوم واکنش نشان داد و گفت: AFC ‌باید در برابر این پافشاری‌ها واکنش نشان دهد و از موضع گیری سیاسی اجتناب کند. بعد از اعدام شیخ نمر و حمله به کنسولگری عربستان در مشهد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع شد.

AFC درباره پرونده میزبانی بازی نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که تا عادی شدن روابط دو کشور بازی‌ها در کشور بی طرف برگزار شود. روزنامه الجماهیر نیز با انعکاس صحبت‌های وزیر ورزش تیتر توهین آمیز ادامه دشمنی‌های ایران و رد تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را در صفحه نخست روزنامه خود قرار داد.

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznew.com/sport
منبع:isna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.