سیاسی کاری در کمیسیون تلفیق سبب لغو افزایش بودجه‌های سلامت شد

۳۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز : عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اشخاصی که در کمیسیون تلفیق مجلس دنبال سیاسی کاری می باشند و دغدغه‌شان تحصیل فرزندشان در دانشگاه تهران است، نه تنها به دنبال لغو مصوبه ردیف بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند بلکه افزایش بودجه بخش سلامت را هم حذف کردند.
خبرگزاری فارس: سیاسی کاری در کمیسیون تلفیق سبب لغو افزایش بودجه‌های سلامت شد

مسعود پزشکیان در گفت و گو با فارس، افزود:‌ متأسفانه سیاسی کاری در کمیسیون تلفیق مجلس سبب شد تمام پیشنهادها و مصوبات مرتبط با افزایش سهم سلامت در بودجه کشور حذف شود، این دوستان در کمیسیون تلفیق اجرای قانون برنامه توسعه مبنی بر اختصاص ۱۰ درصد صرفه جویی یارانه‌ها را برای سلامت مردم هم حذف کردند که ما به نشانه اعتراض به این مصوبه قهر کردیم و کمیسیون تلفیق را ترک کردیم.

وی گفت:‌ این دوستان در کمیسیون تلفیق مجلس افزایش اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای وزارت بهداشت را هم لغو کردند و با این وضعیت باید گفت امسال سال افزایش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم است و با این بودجه نه تنها مشکلات مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت کم نمی‌شود بلکه بیشتر هم می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ردیفهای متعددی برای سلامت مردم در بودجه امسال در نظر گفته بودیم اما متأسفانه اشخاصی که به دنیال سیاسی کاری می باشند جلوی تصویب آنها را در کمیسیون تلفیق مجلس گرفتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از جمله این ردیفها تصویب ردیف بودجه برای دانشگاه علوم پزشکی ایران بود که در کمیسیون تلفیق مصوب شده بود اما اگر این مصوبه را بعد از قهر ما از کمیسیون تلفیق رد کرده باشند باز هم سیاسی کاری کرده‌اند.

وزیر اسبق بهداشت افزود: جای بسی تأسف است که اشخاصی در مجلس به جای اینکه دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند و برای کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم و هزینه‌های کمرشکن سلامت آنان کاری کنند. برای اینکه فرزندشان در دانشگاه علوم پزشکی تهران درس بخواند دغدغه‌شان حذف ردیف بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران است که واقعاً در کنار حذف ردیفهای بودجه سلامت قوز بالا قوز است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.