سیاه‌ترین «جمعه سیاه آمریکا» ثبت شد

۰۷م آذر ،

بحران اقتصادی تاثیر خود را در همه بخش های اقتصادی آمریکا گذاشته و بر اساس آمارها خرید روز جمعه سیاه در مقایسه با سالهای قبل کاهش یافته است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، جمعه سیاه در آمریکا اولین روز جمعه بعد از روز شکرگزاری است که عملا آخرین جمعه ماه نوامبر و آغاز سنت خرید برای کریسمس محسوب می ‌شود.

اگرچه جمعه سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می دهند که این روز را به خریدهای ویژه این روز بپردازند. سالها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده ها است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه ها قبل از ساعت ۴ صبح باز می کنند.

اما بحران اقتصادی تاثیر خود را در همه بخش های اقتصادی آمریکا گذاشته و بر اساس آمارها خرید روز جمعه سیاه در مقایسه با سالهای قبل کاهش یافته است. معمولا در روز جمعه سیاه، فروشگاهها قیمتهای خود را به طور باور نکردنی کاهش می دهند. فروش فروشگاههای آمریکایی امسال در این روز به رغم حضور چشمگیر مشتریان، کاهشی نسبی به ثبت رسانده است.

این موضوع که شاخصی مهم برای میزان سنجش وضعیت اقتصادی ایالات متحده آمریکا به شمار می رود، همواره با تحلیل و نگاه تیزبینانه موسسات و کارشناسان اقتصادی همراه بوده و باید از هم اکنون، نگرانی از کاهش قدرت خرید مردم این کشور را در تحلیل های رسانه ها و مسئولان غربی پیش بینی کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.