سیاه‏چاله از نمای نزدیک +عکس

۳۰م دیماه ،

ستاره شناسان اولین تصاویر از شکل یک سیاهچاله را به عنوان پدیده های نامرئی و مرموز فضایی را منتشر کرده اند اما تصدیق کردند که هنوز فناوری در اختیار ندارند که نظریه خود را ثابت کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، سیاهچاله ها نامرئی می باشند حتی نور نمی تواند از کشش گرانشی آنها بگریزد.

اما دانشمندان اعتقاد دارند که مرزهای اطراف آنها به عنوان نقاط بی بازگشت که به آنها افق اتفاق گفته می گردد، باید در نتیجه تشعشع ساطع شده توسط ماده درحالی که این تشعشع جذب می گردد قابل ملاحظه باشد.

شکل هلالی: ستاره شناسان دانشگاه برکلی این تصویر را از شکل یک سیاره چاله براساس رصدهای صورت گرفته از Sagittarius A، سیاهچاله مرکز کهکشان ما

آیمان بین کامرودین از دانشگاه کالیفرنیا برکلی این تصویر را از سیاهچاله ارائه کرده و قرار است در دویست و بیست و یکمین جلسه انجمن نجومی آمریکا نیز آن را ارائه کند.

همانطور که این تصویر نشان می دهد، انتظار می رود که اولین تصاویر سیاهچاله که مرزهای اطراف آن را نشان می دهد شکل هلالی داشته باشد.

اطراف یک سیاهچاله دارای فیزیک جالبی است و نور ساطع می کند. از نظر تکنیکی ما به طور دقیق سیاهچاله را ملاحظه نمی کنیم، بلکه صرفا می توانیم افق اتفاق را تعیین کنیم.

این تصویر تنها یک حدس نجومی نیست، بلکه براساس مدلی ارائه شده است که ستاره شناسان برای آماده کردن تفسیر تصاویری استفاده می کنند که پس از ساخت دستگاه های مرتبط در دسترس قرار می گیرد.

یک پروژه تازه در این راستا با عنوان تلسکوپ افق اتفاق به ترکیب رصدهای شبکه های جهانی رادیو تلسکوپهای جهانی می پردازد تا اطلاعات دربارهٔ اجسام فضایی که بسیار کوچک هم می باشند به دست آورد.

جیسون دکستر که با کامرودین در رابطه با این تصویر همکاری داشته است، گفت: تلسکوپ افق اتفاق اولین دستگاهی است که می تواند ابعاد فضایی قابل مقایسه با اندازه افق اتفاق یک سیاهچاله را تعیین کند. فکر می کنم که این تصویر ظرف ۵ سال آینده به دست خواهد آمد.

پیش از این تصویر می شد شکل سیاهچاله ها مطابق این تصویر است

درحال حاضر در مرکز این هلال یک حلقه تاریک قرار دارد که نشان دهنده خود سیاهچاله است. در نهایت محققان امیدوارند بتوانند از اولین تصاویر سیاهچاله Sagittarius A که در مرکز کهکشان راه شیری قرار دارند را به دست آورند. آنها همچنین ابراز امیدواری کرده اند که بتوانند ابعادی از نظریه نسبت عام انیشتین را که تاکنون تصدیق نشده را ثابت کنند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.