سید حسن نصرالله: تجزیه خطر فرا روی کشورهای عربی است

۱۴م دیماه ،

دبیرکل حزب الله لبنان با سخنرانی در مراسم احیای اربعین با اشاره به پیام احیای مراسم اربعین تجزیه را خطر فرا روی کشورهای عربی دانست.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله با سخنرانی در مراسم اربعین در بعلبک و سلام و صلوات بر ائمه اطهار از تمامی کسانی که در مراسم احیا اربعین حسینی حضور داشتند به ویژه کسانی که از راه های دور در این مراسم شرکت کردند تشکر کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: شما همواره به ندا و پیام حضرت رسول (ص) و امام حسین (ع) نوه ایشان در تمامی مراحل زندگی خود پاسخ داده اید.

سید حسن نصرالله افزود: شما هرگز نسبت به فداکاری در راه حسین (ع) بخل نورزیدید و هنگامی که به شما و میلیون ها زائر امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) می نگریم می دانیم که چه کسی در کربلا پیروز شد و جاودانه شد.

وی افزود: هنگامی که در طول روز ۵ بار “محمد رسول الله” را در رادیوها، منابر و جوامع می شنویم به این نکته پی می بریم که امام حسین (ع) در کربلا پیروز شده است و خون بر شمشیر پیروز شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما از طریق برگزاری مراسم عزاداری امام حسین معنای این پروژه (پیروزی خون بر شمشیر) و دین اسلام را تاکید می کنیم.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم احیای اربعین در این روزها دلایل خاصی دارد. امروز مردم با پای پیاده راهی کربلا می شوند در حالی که در معرض تهدید و انفجار و توطئه های تکفیری قرار دارند توطئه هایی که آمریکا برای فتنه انگیزی در امت اسلامی از آنها استفاده می کند.

سید حسن نصرالله گفت: انفجارها مانع از توقف حرکت زائران پاکستانی، ایرانی، لبنانی یا عراقی و … به کربلا نشد و سبب نشد شمار زائران حسینی کاسته شود.

وی اظهار داشت: به عاملان کشتار زائران حسینی می گویم ترور زائران اشتباه است و نه تنها مانع از اعزام زائران به زیارت امام حسین نخواهد شد بلکه تعداد زائران را افزایش می دهد.

وی با اشاره به خطرات فرا روی منطقه اظهار داشت: تجزیه عراق، مصر، لیبی، سوریه و عربستان سعودی را تهدید می کند در هر کشوری ساکنان آن می توانند بدون گرایش به تقسیم و تجزیه دربارهٔ آینده خود به توافق و تفاهم برسند.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.