سیستم ایمنی بدن مادر، جنین را به رسمیت می شناسد

براساس تحقیقات سیستم ایمنی بدن مادر با سلول های نگهبان می تواند به ساخت واکسن در برابر بیماری های خود ایمنی و یا برای جلوگیری از تولد نوزادان نارس کمک کند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، سیستم ایمنی بدن مادر باردار به جای جنین و سلول های تخصصی در جلوگیری از بافت جنینی تغییر می کند.
 
براساس گزارشات، این مکانیسم در موش شناسایی شده است و گزارش آن در مجله طبیعت شرح داده شده است.
 
 این سیستم در ایالات متحده، توسط محققان در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی کشف شده است.
 
 این مطالعه نشان می دهد که در آینده ممکن است این سیستم برای توسعه واکسن در برابر بیماری های خود ایمنی و یا برای جلوگیری از تولد نوزادان نارس و سایر عوارض حاملگی مورد استفاده قرار گیرد.
 
 پژوهشگران نشان می دهند که برنامه های امنیتی جنین در دوران بارداری باید به گسترش و حفاظت از سلول های T تنظیمی که به تشخیص آنتی ژن های به ارث رسیده از پدر جنین کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را به تولید آنتی بادی بر علیه آنها وادار می کند.
 
این زیر مجموعه از سلول های T حمله سیستم ایمنی بدن مادر علیه جنین را سرکوب می کند، اما هنوز هم اجازه می دهد تا سیستم ایمنی بدن مادر برای مبارزه با عفونت.فعال باشد.
 
 در اولین بارداری حفاظت اضافی برای جنین در برابر حملات سیستم ایمنی بدن مادر وجود دارد اما اگر مادر دوباره باردار شود، این سلول های T حفاظت کمتری را ابراز می کنند.
 
تحقیقات نشان می دهد که این سلول ها به صورت حافظه ایمونولوژیک مشاهده می شود، ویژگی های این حافظه ایمنی بارداری به نمایش عوارض در حاملگی های بعدی کمک می کند، و نسبت به اولین حاملگی کاهش می یابد ،و نیز می تواند به طور گسترده ای به راه های جدید برای کنترل بهتر تعادل بین تحریک سرکوب سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های خود ایمنی کمک کند.
 
بر اساس این دانش، ما می توانیم واکسنی که به طور خاص این سلول ها را در برابر بیماریهای خودایمنی مانند آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان و دیابت نوع ۱، که در آن حملات سیستم ایمنی بدن خود آن بافت های سالم طراحی شده را هدف قرار می دهد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.