سیف به نامه آخوندی پاسخ نداد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پیگیری تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های طرح مسکن مهر خبر داد و گفت:‌ بانک مرکزی هنوز جواب مثبتی در این زمینه به ما نداده است.

احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: پیگیر اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان از خط اعتباری طرح مسکن مهر به پروژه‌های این طرح هستیم و رئیس کل بانک مرکزی وعده‌ تخصیص این رقم را داده است.

وی با یادآوری این‌که وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای را نیز در این زمینه به بانک مرکزی ارسال کرده است، تصریح کرد:‌ سیف، رئیس کل بانک مرکزی وعده‌ای به ما در خصوص تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان را داده بود اما هنوز جواب مثبتی به ما نداده است.

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بانک مرکزی فعلا به جواب کتبی نداده‌اند و پیگیری تخصیص این میزان اعتبار به پروژه‌های مسکن مهر هستیم.

در حال حاضر حدود یک میلیون واحد مسکونی مسکن نیمه‌تمام می باشند که تکمیل و بهره‌برداری از آنها نیازمند اعتبارات فراوانی است. از این رو وزیر راه و شهرسازی در یکی از جلسات هیات دولت پیشنهاد تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان باقیمانده خط عتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر را برای پروژه‌های این طرح می‌دهد که پس از موافقت هیات دولت، رئیس کل بانک مرکزی وعده تخصیص این میزان اعتبار را می‌دهد.

این در حالی است که مدیرعامل سازمان زمین و مسکن نیز روز قبل از رایزنی وزیر راه و شهرسازی با بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات مسکن مهر خبر داد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.