سیل روستاهای آذربایجان غربی را ویران کرد

۳۱فروردین۱۳،

بارش شدید باران و تگرگ سبب جاری شدن سیل در ۱۵ روستای شهرستان شوط و یک روستای شهرستان پلدشت شد که خسارات فراوانی را به منازل مسکونی روستایی وارد کرد.

به گزارش Consbank، این سیل همچنین سبب تلف شدن دامها، از بین رفتن مزارع و زیرساختهای از جمله راه، آب، تلفن، برق و …. روستاهای یاد شده شد.

بارش باران همراه با تگرگ از ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه دیروز در شوط آغاز و در مدت ۴۰ دقیقه سبب به راه افتادن سیلاب در ۱۵ روستای منطقه شد، فرماندار شوط گفت: بر اثر بارش تگرگ و باران و جاری شدن سیل در روستاها بیش از ۱۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۶۰ درصد تخریب و ۷۵ راس دام نیز تلف شدند.

“اصغر پیام” با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به واحد های مسکونی، دامها و بخش کشاورزی شهرستان شوط بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد شده، یادآور شد: شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی قراردارد که همه ساله به دنبال بارش شدید باران و تگرگ در فصول بهار و پاییز متحمل خسارتهای فراوان می گردد.

تخریب ۱۵۰ هکتار زمین زراعی کشاورزی پلدشت
همچنین به دنبال بارندگی های چند روز اخیر در شهرستان پلدشت در روستای علینظر سیل جاری شد که سبب قطع ارتباط یک و نیم ساعتی این روستا با شهر پلدشت شد و به۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این روستا خسارت وارد کرد که به نقل از علی آقازادده بخشدار مرکزی پلدشت، ارزش ریالی این خسارت در حال بررسی است.

بر اساس گفته اهالی این روستا چندین سال است که با جاری شدن سیل خسارت بسیاری به اراضی کشاورزی وارد می گردد و برای مرتفع شدن مشکل این روستا به ۳۰ متر دیوار ساحلی نیاز است ولی هنوز چنین اقدامی انجام نشده است.

بارشها تا جمعه ادامه دارد/ کشاورزان آماده باشند
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از ادامه بارشها تا روز جمعه در سطح استان خبر داد و گفت: طی امروز دوشنبه مردم استان شاهد کاهش ابر و بارش پراکنده باران خواهند بود ولی از روز سه شنبه افزایش تراکم ابرها، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

“فرخ مطلبی فر” از کشاورزان و مردم خواست با توجه به بارش شدید باران و احتمال ریزش تگرگ، برای کاهش میزان خسارات آماده باشند، که مردم ساکن در مناطق شهری استان نیز طی روزهای آینده شاهد آبگرفتگی معابر خواهند بود.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.