سیل مسافران بندرانزلی را فراگرفت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شمار گردشگران ورودی به حدی است که مسافران نه تنها در محدوده طرحهای سالمسازی، کمپها و بوستانهای ساحلی بلکه هر جا فضای سبز و سایه ای وجود دارد اتراق کرده اند.

این اوج ورود مسافر، ترافیک سنگینی را در برخی ساعات بر خیابانها حاکم و حجم زباله های رها شده در نقاط مختلف شهر و فضاهای سبز و ساحل را بیشتر و برخی کم و کاستیهای این شهر گردشپذیر انزلی را نمودارتر کرده است.

افزایش کمپهای مناسب برای گردشگران، دستشویی های بهداشتی، سطلهای زباله و متصدیان جمع آوری به موقع آن، مناسب سازی معابر و احداث خیابانهایی برای روانسازی ترافیک به همراه برنامه هایی برای ساماندهی و کنترل ترافیک شهری، فرهنگسازی برای رعایت بهداشت، نظارت بر قیمتها، کیفیت و نحوه ارائه خدمات از سوی بخشهای مختلف از جمله الزاماتی است که در شرایط موجود ضرورت آن شدیدا احساس می شود.

شهردار بندرانزلی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شمار مسافران ورودی به انزلی در روزهای اخیر تقریبا بی سابقه است.

‘سیدتقی موسویان’ افزود: با وجود آماده شدن کمپ با ظرفیت حدود ۱۰۰ نفر و وجود پلاژها، میهمانسراها و هتلها، بخاطر ازدحام مسافران محدودیتی برای اسکان در فضاهای سبز شهری قائل نشدیم تا به مسافران سخت نگذرد.

وی ادامه داد: پارک جنگلی شهرداری انزلی نیز روزها در اختیار عموم است ولی با توجه به مشکل تامین امنیت، شبها بسته می شود.

شهردار بندرانزلی با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط مناسب شهری در دست ارگانها و سازمانهای مختلف قرار دارد ابراز امیدواری کرد شهرداری بتواند این مکانها را از صاحبانشان خریداری نموده و برای استفاده در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وجود دریا و تالاب، قرار گرفتن در مسیر شهرهای گردشگرپذیر و نزدیکی به مرکز کشور بندرانزلی’ را به یکی از مراکز مهم گردشگری در استان گیلان و ایران تبدیل کرده و همین امر لزوم بسترسازی برای ورود مسافران را الزامی ساخته است.

هر ساله قریب دو و نیم میلیون گردشگر از شهر ساحلی بندرانزلی دیدن می کنند.

۶۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۸۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.