سینا سرلک از آموزه‌های درست مکتب شجریان بهره جسته است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

میدیا فرج‌نژاد پس از اتمام ضبط آلبوم موسیقی ˝جرس˝:

ضبط آلبوم موسیقی ˝جرس˝ به خوانندگی سینا سرلک و آهنگسازی میدیا فرج نژاد به پایان رسید.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی آلبوم موسیقی “جرس”، میدیا فرج نژاد،آهنگساز و نوازنده تار با اعلام این خبر گفت: این اثر در دستگاه همایون و چهارگاه ساخته شده و شامل چهار تصنیف و دو آواز است.

او افزود:فرم آلبوم موسیقی”جرس” ترکیبی از ارکستر سمفونیک و ارکستر ایرانی است که آهنگساز و تنظیم کننده بخش ارکستر ایرانی به عهده خودم بوده و بخش کلاسیک را امیر حسین سمیعی عهده‌دار بوده‌اند.

فرج نژاد با اشاره به اینکه این اثر بر اساس اشعار هوشنگ ابتهاج،شفیع کدکنی،فریدون مشیری و یک قطعه از مولانا ساخته شده ،گفت: نام اثر از شعر “جرس” سروده دکتر کدکنی برگرفته شده است .همچنین اثر هم‌اکنون در مرحله میکس است و پس از این مرحله برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد سپرده می‌شود.

این آهنگساز دربارهٔ انتخاب سینا سرلک به عنوان خواننده این اثر موسیقایی گفت: من به توان آقای سرلک ایمان داشتم و در ضبط آلبوم موسیقی “جرس” متوجه شدم که صحبت‌های استاد شجریان دربارهٔ سینا سرلک درست بوده و صدای ایشان که از آموزه‌های صحیح مکتب استاد شجریان بهره جسته است، به خوبی توانسته است با اثر همخوانی داشته باشد.

این نوازنده تار دربارهٔ نوازنده‌های این اثر گفت: در بخش ارکستر ایرانی گروه موسیقی سواران یعنی شروین مهاجر(کمانچه)،پاشا هنجنی(نی)،کامران منتظری و همایون نصیری(سازهای کوبه ای)،محسن پوربخت(سنتور) و رابعه زند(قانون) نواخته اند. همچنین در بخش ارکستر سمفونیک نوازنده هایی چون علی جعفری پویان،پدرام فریوسفی،میثم مروستی،کریم قربانی و …. حضور داشته‌اند.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.