سینماتک شهر تماشا کرمان افتتاح شد

با حضور شمقدری؛

سینماپرس-گروه سینما/ سینماتک شهر تماشا استان کرمان شب گذشته با حضور جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

علیرضا ثقاصی کارشناس سینما و فعلان حوزه سینما مستند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: سعی کردیم سینماتک را سینمایی واقعا تخصصی ولی با سلیقه مخاطب داشته باشیم که به بررسی فیلم های تاریخی سینمای جنگ جهان و دفاع مقدس بپردازد.

وی افزود: سینماتک شهر تماشا کرمان سینمای بسیار خوبی است که ۱۰۰ صندلی دارد و این قابلیت دارد که فیلم هایی در قالب ویدئو ۱۶ و ۳۵ میلیمتری را به نمایش بگذارد.

این کارشناس سینما ادامه داد: در آماری که من درمیان بچه های کرمان گرفتم متوجه شدم که به غیر از بچه های هنرمند کرمانی جامعه پزشکان جامعه مهندسین و سایر جوامع هنری از جمله هنرهای تجسمی تئاتر، بچه های سپاه نیز برای استفاده از این مرکز و وجود این مرکز راقب هستند.

ثقاصی تصریح کرد: امیدواریم با پخش و نمایش این فیلم ها و شکل گرفتن کارگروههای تخصصی به رشد و بالندگی بدنه سینمای استان کرمان کمک کنیم

وی خاطرنشان کرد: درنظر داریم تا فیلم های شاخص و مهم دنیا در ژانر های مختلف را در سینما نمایش دهیم و نکته قابل توجه این است که این فیلم ها با صدا و تصویری بسیار خوب وحرفه ای نمایش خواهیم داد و اینکه پس از نمایش فیلم ها درنظر داریم تا آنها را با حضور استید سینما و منتقدان به نقد و بررسی بگذاریم 

انتهای پیام/ر.ق/ ب.ب

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۲۴۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.