سینمای کودک باید پاسخگوی نیازهای مخاطبان این گروه سنی باشد

لاله اسکندری:

سینماپرس-گروه سینما/لاله اسکندی بازیگر سینما و تلویزیون با توجه به محدودیت های فضای نمایش فیلم در سینمای کشور، برگزاری جشنواره فیلم کودک را فرصت مناسبی برای توجه به تولیدات این گونه سینمایی دانست.

به گزارش سینماپرس به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، اسکندری گفت: کودکان و نوجوان بخش عمده ای از جامعه ما را تشکیل می دهند و به همین دلیل باید به نیازهای آن ها توجه ویژه ای کنیم. سینمای کودک باید ارتباطی دو سویه با زندگی کودکان داشته باشد و به نوعی از نظر بصری آن ها را تامین کند.

وی ادامه داد: سینمای کودک در برخی مقاطع آثار ارزشمندی را تولید کرده که برخی از آن ها به خاطرات مشترک نسل های مختلف مبدل شده اند مثلا در در دهه شصت با حضور فیلم‌سازانی مثل مرضیه برومند، ابوالحسن داودی و محمد‌رضا هنرمند آثاری جذاب و پر مخاطبی برای کودکان ساخته ‌شد که علاوه بر کودکان، در ارتباط خانواده ها با سینما نیز موثر بودند.

بازیگر فیلم سینمایی «خانواده ارنست» با تاکید بر لزوم بهره گیری از عناصر فانتزی و جذاب در سینمای کودک، تاکید کرد: اگر به این دو عنصر مهم در ساخت فیلم کودک توجه شود به یقین در شرایط فعلی باز هم فیلم‌های کودکان و نوجوانان مورد توجه بچه‌ها و خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باید محصولات فرهنگی و سمعی و بصری تولید شده متناسب با نیازهای کودکان باشد تا انگیزه سینما رفتن را در این مخاطبان تقویت کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خاک سرخ» در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری و تداوم جشنواره فیلم کودک به عنوان یک رویداد جریان‌ساز فرهنگی،افزود: نمایش فیلم‌ها و برگزاری جلسات نقد و بررسی در جشنواره فیلم کودک باعث معرفی مناسب آثار مربوط به مخاطبان کودک و نوجوان می‌شود.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۶۰


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.