سی‌ال‌ای ۴۵ با قوی‌ترین موتور ۴ سیلندر جهان

۸فروردین ۱۳،

سی‌ال‌ای ۴۵ با قوی‌ترین موتور ۴ سیلندر جهان

مرسدس بنز قوی‌ترین موتور چهار سیلندر جهان را این بار با مدل سی‌ال‌ای۴۵ در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. این سدان قدرتمند دومین مدل از سه مدل کوچکی است ای‌ام‌جی به بازار عرضه می‌کند. کارخانه آلمانی پیش تر مدل ای‌۴۵ را با این موتور عرضه کرده بود و به زودی مدل جی‌ال‌ای مرسدس بنز هم به این موتور مجهز خواهد شد.

موتور چهار سیلندر که به موازات عرض خودرو نصب شده ۳۶۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاورش ۴۵۰ نیوتن-متر است. نیروی موتور از طریق جعبه دنده هفت سرعته با کلاچ دوگانه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. مصرف سوخت این موتور بین ۶.۹ تا ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.

ماشین را در سه حالت مختلف رانندگی می‌توان تنظیم کرد. حالت C یا Comfort، حالت S یا Sport و حالت M یا Manual. شتاب صفر تا صد کیلومتر سی‌ال‌ای‌۴۵ ۴.۶ ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو به طور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

سی‌ال‌ای ۴۵ با قوی‌ترین موتور ۴ سیلندر جهان

از نظر ظاهری تغییراتی در این خودرو داده شده تا با مدل سی‌ال‌ای معمولی متفاوت باشد. به جز سپر تازه و ورودی‌های هوای بزرگتر، سی‌ال‌ای‌۴۵ رینگ‌های تازه‌ای هم دارد. مرسدس بنز می‌گوید  این تغییرات با هدف نزدیکتر شدن ظاهر خودرو به مدل سی‌ال‌اس‌۶۳ ای‌ام‌جی بوده است.

داخل خودرو هم با استانداردهای ای‌ام‌جی تغییر کرده است. صندلی‌های چرم دست‌ساز اسپرت ساخت «آرتیکو» با کمربند ایمنی قرمز، پدال‌های دنده پشت فرمان و تزیین آلومینیومی از جمله این تغییرات است و به خریداران فهرست بی‌انتهایی از امکانات مختلف سفارشی ارائه می‌شود.

سی‌ال‌ای ۴۵ از تابستان با قیمت پایه ۵۶ هزار یورو به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب ها : نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۴ | مرسدس بنز | سی‌ال‌ای۴۵ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۲۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.