شاخص بورس تهران به فاز استراحت رفت/شاخص به کانال ۲۸ هزار واحدی برگشت

126[1].jpg

دماسنج بازار سرمایه پس از ۳ روز حرکت سنگین و رکورد شکنی‌های پی در پی امروز به فاز استراحت رفت و دوباره به کانال ۲۸ هزار واحد برگشت.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شاخص کل بورس تهران که از چهارشنبه هفته گذشته حرکت شتابی خود را آغاز کرد و در سه روز معاملاتی موفق به ثبت رکوردهای تاریخی و عبور از قله‌های ۲۸ و ۲۹ هزار واحدی شد، در معاملات روز دوشنبه از حرکت مداوم و نفسگیر خود خسته شد و به فاز استراحت رفت.

به این ترتیب شاخص کل بورس تهران که در سه روز گذشته بیش از ۲ هزار واحد رشد کرده و بازدهی بیش از ۱۳ درصد را نصیب سهامداران کرده بود، در معاملات روز دوشنبه مسیر خود را تغییر داد و طبق سنت پس از حرکت سنگین، وارد فاز منفی شد.

بر این اساس صف‌های خرید روز گذشته بورس به صف‌های فروش تبدیل شد و شرکت‌هایی که در روزهای گذشته باعث رکوردشکنی شاخص بورس شده بودند، با کاهش قیمت مواجه شدند به طوری که شرکت‌های مهمی همچون ملی مس،فولاد مبارکه،سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه بندرعباس، گل گهر، مخابرات بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص گذاشتند.

با این اتفاق شاخص بورس در نیمه معاملات افت سنگین ۳۰۲ واحدی را تجربه کرد و به دلیل صف‌های فروش متعدد موفق به مقاومت در کانال ۲۹ هزار واحدی نشد ودوباره به کانال ۲۸ هزار واحدی برگشت.

البته باید تا پایان زمان معاملات منتظر ماند و دید که با وجود صف های فروش و افت قیمت شرکت‌های مهم، شاخص بورس تا چه میزان افت را تجربه می کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.