شارپ و تولید نمونه‌های جدید LCD پنج اینچی

آی تی ایران – شارپ اعلام‌کرد که تولید انبوه جدیدترینLCD خود جهت کاربرد در وسایل قابل حملی مانند تلفن‌های هوشمند را که در حقیقت یک نمایشگر پنج اینچی با رزولوشن full HD است، آغاز کرده است.

این نمایشگر ساخته شده از تکنولوژیCG Silicon که شارپ آن را “گام جدید به سوی واقعیت” نام‌گذاری کرده و از دوم ماه میلادی جاری در نمایشگاه ۲۰۱۲CEATEC به نمایش گذاشته شده، دارای رزولوشنی برابر ۱۹۲۰ x 1080 است که به گفته کارشناسان می‌تواند وضوح کاملی را به متن و تصاویرHD به نمایش درآمده ببخشد.

از آنجایی که این محصول برای کاربرد در سیستم‌های قابل حمل و نقل به کار خواهد رفت، طراحی پیکسلی جدیدی داشته و همان تعداد پیکسل تصویری را که برای تلویزیون‌های با کیفیت full-HD بکار می‌رود، در خود خواهد داشت و بنابر این پیش‌بینی می‌شود که دقیقا تصاویر روی گوشی تلفن را مانند تلویزیون به نمایش درآورد.

این LCDهای تولید شده که تقریبا ۱٫۳ برابر یک LCD استاندارد هستند، تراکم پیکسلی برابر ۴۴۳ppi (تعداد پیکسل در اینچ) دارند که یکی از بالاترین تراکم‌های موجود در بازار است؛ به‌عنوان مثال در حال حاضر گوشی‌های Galaxy S3سامسونگ ۳۰۶ppi و گوشی‌هایiPhone 5 اپل ۳۲۶ppi هستند. شارپ همچنین عنوان‌کرده که تولید انبوه این محصول را از اواسط اکتبر و بلافاصله بعد از نمایشگاه CEATEC آغاز خواهد کرد و در صورت تمایل سایر شرکت‌ها آمادگی تامین نمایشگر آن‌ها را نیز خواهد داشت.

نمایشگاه ۲۰۱۲CEATEC که از دوم اکتبر آغاز به‌کار کرده است تا ششم ماه میلادی جاری ادامه خواهد یافت.
IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.