شاهد رشد مالکیت هنری و ادبی بودیم

۳۱اردیبهشت،

در طول این چند سال رشد قابل توجهی در زمینه مالکیت هنری وادبی داشتیم. پیش از این، هیچ مرجع و کتابی در این زمینه در دسترس نبود اما در حال حاضر منابع ارزشمندی دربارهٔ مالکیت هنری و ادبی داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید حسن میر حسینی، مشاور وزیر دادگستری و دبیر شورای سیاست گذاری و هماهنگی امور مالکیت معنوی در همایش مالکیت ادبی و هنری گفت:از دهه ۸۰ می‌توان به عنوان دوران طلایی حقوق مالکیت ادبی و هنری یاد کرد، زیرا پیش از این به ما سفارش می‌کردند تا دربارهٔ مالکیت معنوی و کپی رایت در مصاحبه‌ها و نشست‌ها صحبت نکنیم. خوشبختانه بعد از الحاق مصوبه مالکیت معنوی، اتفاق خوبی در این زمینه رخ داد.
میر حسینی دربارهٔ الحاق به کنوانسیون‌های مختلف بیان کرد: با مطرح شدن حقوق مالکیت ادبی و هنری بسیاری از صاحب‌نظران این حقوق را نابود کننده اقتصاد و فرهنگ کشور تلقی کردند ولی با این وجود با تلاش‌های مستمر مسئولین سازمان ثبت، ما به ۴ کنوانسیون دیگر ملحق شدیم. 
مشاور وزیر دادگستری ضمن اشاره به رشد مالکیت ادبی و هنری در این باره توضیح داد: به طور هم‌زمان در زمینه مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی و هنری لایحه‌ای را تهیه کردیم که مورد تایید قرار گرفت.نظام مالکیت ادبی و هنری ما فاصله بسیار بسیاری با دنیای پیشرفته دارد بنابراین لایحه الحاق به کنوانسیون “برن” و “رم” می‌تواند تحول بزرگی را در زمینه فرهنگی و اقتصادی برای کشور ما به همراه داشته باشد. 
وی با ابراز خرسندی از رشد قابل توجه مالکیت هنری و ادبی، تصریح کرد:خوشبختانه شورای نگهبان نظر مساعدی دربارهٔ این لایحه داده است. با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانیم مالکیت هنری و ادبی را در سطح کشور و در زمینه‌های مختلف به اجرا در بیاوریم.در طی این چند سال رشد قابل توجهی در زمینه مالکیت هنری وادبی داشتیم. پیش از این، هیچ مرجع و کتابی در این زمینه در دسترس نبود اما در حال حاضر منابع ارزشمندی دربارهٔ مالکیت هنری و ادبی داریم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.