شاهکار ارنست از موزه هنرهای معاصر به مونیخ سفر می‌کند

سرپرست موزه هنرهای معاصر:

یکی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به زودی برای حضور در نمایشگاه سورئالیست‌ها به مونیخ فر می‌کند.

احسان آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: بنیاد بیلر یکی از مراکز بزرگ دنیا در عرصه برگزاری نمایشگاه‌ها و خرید و فروش آثار هنری است .موزه هنرهای مدرن مونیخ قصد دارد نمایشگاهی از نقاشان سورئالیست را با همکاری این بنیاد برپا کند و یکی از تابلوهای ماکس ارنست با عنوان «تاریخ طبیعی» نیز در گنجینه موزه هنرهای معاصر است.از همین رو به زودی کارشناسان بنیاد «بیلر» برای ارزیابی بخشی از آثار گنجینه خارجی موزه هنرهای معاصر به ایران سفر می‌کنند و یکی از تابلوهای مارکس ارنست را نیز برای امانت سپاری ارزیابی کنند.

وی گفت: این تابلوی بزرگی است و پیش از حمل و نقل نیاز به مرمت دارد که کارشناسان این مرکز قرار است پس از بازدید و قبل از امانت سپاری کارشناسان مرمت کار خود را به ایران بفرستند.

به گفته آقایی،قرار است موزه از این فرصت استفاده کرده و چند تابلوی دیگر این گنجینه که نیاز به مرمت دارد را نیز به کارشناسان نشان دهد تا با همکاری آنها مرمت شوند.

گفتنی است آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران پیش از انقلاب توسط بنیاد بیلر خریداری شده بود و از این جهت آنها فضای گنجینه و شناسنامه این کارها را به خوبی می‌شناسند و از وضعیت آنها باخبر هستند.

به گفته آقایی نمایندگان این بنیاد هفته اول آبان‌ماه به ایران سفر می‎کنند.

هنرشناسان از تابلوی «تاریخ طبیعی» ماکس ارنست به عنوان شاهکار این هنرمند سوررئالیست یاد می‌کنند.

پیش از این و در سال ۸۳ نیز این تابلو به همراه دو تابلو از پیکاسو و دکونینگ،با تدابیر خاص امنیتی برای شرکت در نمایشگاه بزرگ «متافیزیکا» از موزه هنرهای معاصر ایران به ایتالیا انتقال یافت.

همان زمان «ایل تمپو»، پر تیراژترین روزنامه ایتالیا در گزارشی با اشاره به این موضوع، نوشت: سه تابلوی امانت گرفته شده از ایران، هم از نظر ارزش مادی و هم از نظر ابعاد، بزرگ ترین آثار در میان ۱۱۴ اثر به نمایش در آمده در این نمایشگاه محسوب می شوند.

تابلوی «نقاش و مدلش» «اثر پابلوپیکاسو»، «تاریخ طبیعی» اثر مارکس ارنست و «نوردرپاییز» اثر ویلم دکونینگ در کنار آثاری از «رنه مارگریت»، «سالوادر دالی»، «خوان میرو» و… به نمایش در آمده ابود.

روزنامه معروف «کو ریره دلاسرا» نیز، عکس سه تابلوی متعلق به ایران را در کنار «طبیعت بیجان» اثر موراندی و «آدمک ها و برج قرمز» اثر دیکریکو چاپ و آنها را شاهکارهای عرضه شده در این رویداد مهم خواند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.