شاه کلید تحول بنیادین، دستیابی انسان ها به حیات طیبه است

ˈیعقوب ایمانیˈ عصر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه شهرستان فیروزکوه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز، اظهار داشت: شروع سال تحصیلی آغاز جنبش، تکاپو و تلاش در نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت: آغاز عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه سیستم تعلیم و تربیت نظام اسلامی است، شرایط ویژه ای را برای سال تحصیلی جدید رقم زده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه افزود: این سند در هشت فصل، نقشه راه را برای آموزش و پرورش مشخص کرده تا با طی این مسیر به نقطه آرمانی پیش بینی شده برسد و در طول یک سال گذشته، ۲۹۰ اقدام برای اجرایی شدن آن صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: هدف، ایده و منظور اصلی از ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، جمله مشهور مقام معظم رهبری در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۸۵ است که فرمودند ˈما در آموزش و پرورش نیاز به تحول بنیادین داریمˈ.

ایمانی خاطرنشان کرد: تغییر ساختار آموزشی به نظام ˈ۳-۳-۶ˈ، فقط مقدمه ای است تا نظام تعلیم و تربیت تحول یابد.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی سند تحول بنیادین تفکر، پژوهش و پژوهش محوری دانش آموزان است؛ به این معنی که دانش آموزان از حفظ کردن صرف مطالب خارج و در مسیر پژوهش و تفکر قرار گیرند.

این مقام مسؤول اذعان داشت: مصداق بارز این مهم، اضافه شدن دو عنوان کتاب جدید ˈکار و فناوریˈ و ˈتفکر و پژوهشˈ به کتاب های سال ششم دبستان است.

وی گفت: به این سند تحول که مقام عظمای ولایت مهر تایید بر آن زده اند، افتخار می کنیم که به منزله نسخه ای برای مجموعه آموزش و پرورش است.

ایمانی پیش بینی ۲۸ کلاس جدید و فضاهای مورد نیاز و آموزش ضمن خدمت معلمان را از جمله کارهای اساسی انجام شده از آبان ماه سال گذشته تاکنون، در این راستا برشمرد و در خاتمه کسب رتبه برتر فیروزکوه در بین آموزش و پرورش مناطق ۲۰ گانه شهرستان های استان تهران را به آحاد مردم و مسؤولان تبریک گفت.

تهرام/۸۱۴۲/۱۴۵۷/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.