شاید قانون حذف کنکور حذف شود

زهرا تالانی: حالا هم طرح دیگری قرار است جایگزین این طرح شود. احتمالا نظام سنجش و پذیرش دانشجو جایگزین قانون حذف کنکور می‌شود.

تشکیل جلسه کارگروه قانون حذف کنکور‌
نحوه برگزاری کنکور ۹۲و میزان تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در آن، موضوع حذف کنکور در سال ۹۳ و حذف کنکور در برخی مقاطع دانشگاه آزاد سبب شد تا در این زمینه کارگروهی تشکیل شود.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره جلسه کارگروه قانون حذف کنکور‌ به ایسنا می گوید:‌ حذف کنکور در سال ۹۳قانون مجلس است، اما طرح‌های جایگزین تحت عنوان «نظام جامع سنجش و پذیرش دانشجو» در حال بررسی است که درصورت تصویب، جایگزین کنکور می‌شود.

پیش از این هم مطرح شده بود که کنکور در برخی رشته های پرمتقاضی برگزار شود که گویا این طرح به نتیجه نرسیده است.

مجلس و کنکور
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال تدوین طرح جامعی برای سنجش و پذیرش دانشجو است که این هفته نتیجه آن مشخص می شود، زیرا اعضای کمیسیون آموزش معتقدند که کنکور کارشناسی به بهترین نحو برگزار شود تا در مقاطع بالاتر مشکلی پیش نیاد.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این‌باره به مهر می گوید: نظام جامع سنجش و پذیرش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است و با تصویب این طرح نحوه ورود و پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها به سمت روشی عادلانه و کارآمد تغییر می‌کند.

زاهدی درباره قانون حذف کنکور که در زمان وزارت او تصویب شد و زاهدی چندان هم با آن موافق نبود، می گوید: اجرای این طرح نیازمند کار کارشناسی بیشتر است، البته قبل از اجرای این طرح باید همه مقاطع را به‌صورت جامع مورد بررسی و کار کارشناسی قرار دهیم. درصورت اجرای قانون حذف کنکور برای پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها دچار مشکل می‌شویم‌ چرا که تعداد داوطلبان با شرایط معدلی یکسان در بسیاری از این رشته‌ها چند برابر ظرفیت رشته محل مذکور است، بنابراین لحاظ تنها سوابق تحصیلی برای پذیرش کافی نیست.

آموزش و پرورش چه می گوید؟
در حالیکه نمایندگان مجلس به دنبال راه حلی برای کنکور هستند ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دراین باره به ایسنا می گوید:چه لزومی دارد ۱۲میلیون دانش‌آموز را ۱۲سال برای شرکت در کنکور بدوانیم؟ اگر خانواده‌ها بدانند که دانش‌آموزان با اخذ دیپلم نیز می‌توانند وارد بازار کار شده و درصورت نیاز به اطلاعات و دانش بیشتر می‌توانند از راه‌های مختلف ازجمله آموزش‌های کوتاه‌مدت و علمی – کاربردی دانش خود را بالا ببرند، الزامی برای ورود همه دانش‌آموزان به دانشگاه وجود ندارد.
۴۷۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.