شایع‌ترین علت آب آوردن زانو

شایع‌ترین علت آب آوردن زانو

یک متخصص ارتوپدی گفت: شایع‌ترین علت آب آوردن زانو آرتروز به معنای ساییدگی و تخریب مفصل است، افزود: عفونت، نقرس، بیمار‌ی‌های روماتیسمی و هم چنین ضربات وارد شده به زانو از جمله عوامل آب آوردن زانو است.


محمد حسین دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آب آوردن زانو به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: آب آوردن زانو یک علامت است و خود به عنوان بیماری شناخته نمی‌شود.

چگونه می‌توان آب آوردن زانو را تشخیص داد

این متخصص ارتوپدی گفت: با لمس کشکک زانو می‌توان آب آوردن را تشخیص داد اما برای تشخیص علت ایجاد تورم باید آب زانو را با سوزن بیرون کشید و به آزمایشگاه فرستاد.


دهقانی ورم، خشکی و درد زانو را از جمله علائم آب آوردن زانو د
انست و اضافه کرد: راه‌های درمان بر حسب علت آب آوردن زانو متفاوت است بنابراین درمان اساسی آب آوردن زانو مشخص کردن علت بروز آن و درمان علت است.


وی با اشاره به اینکه وقتی تورم و درد زانو زیاد باشد کشیدن آب آن ممکن است بتواند شدت درد را کاهش دهد، ادامه داد: وقتی آب زانو کم است می‌توان با استراحت و حرکت ندادن زانو و بالا نگه داشتن آن به بدن کمک کرد تا آب را زودتر جذب کند.


این متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: داروهای ضد درد که به منظور کاهش درد زانو استفاده می‌شود نیز در درمان آب آوردن زانو موثر است.


باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.