شبح دریاها نمایان شد ! + تصاویر

ممتاز نیوز: دانش پژوهان پس از گمانه زنی های گیج کننده درباره هویت این ماهی آن را یک شبح کوسه ماهی ابر نادر بینی دراز تشخیص دادند. این ماهی شبح وار اعماق دریا دارای بینی دراز، دهان ترسناک و خار زهر آگین بر بالای بدن خاکستری ژلاتینی اش است  و در نزدیکی استان شمالی نوناوت در کانادا از آب گرفته شده ست.

محققان که در ابتدا معتقد بودند این ماهی عجیب مشابه کوسه جنی است، می گویند این ماهی دماغ دراز احتمالا در اعماق بسیار پایین آب زندگی می کند و از دید انسان دور بوده است.

شبح دریاها نمایان شد ! + تصاویر

نیگل هوسی استاد دانشگاه وینسور می گوید اگر ما بین هزار تا دو هزار متری آب را غواصی می کردیم احتمالا شاید بسیاری از این ماهی ها را آنجا می دیدم.
هوسی می گوید راز این ماهی در کمیابی عجیب و غریب آن بوده است.

پیش از این فقط یک مورد از این ماهی از منطقه هادسون استرایت به دست آمده بود. این ماهی های عجیب که کوسه نیستند حدود ۴۰۰ میلیون سال پیش از کوسه ها تمایز یافتند. بلندی این ماهی های دماغ دراز می توانند تا یک متر برسد.

شبح کوسه یکی از قدیمی ترین گونه های ماهی است.شبح ماهی با نام های مختلفی از جمله موش ماهی، خرگوش ماهی و شبح کوسه شناخته می شود. این گونه جانوری دریا که غضروفی است از زمان دایناسور ها تغییر در ظاهر خود شاهد نبوده است.

شبح دریاها نمایان شد ! + تصاویر

اغلب گونه شبح ماهی در تاریکی و اعماق دریا زندگی می کنند و اگرچه نزدیک ترین خویشاوند کوسه ها هستند اما بسیار کم مطالعه و بررسی شده اند.

در حالی که برخی از گونه های شبح کوسه در برخی از نقاط جهان به عنوان غذا خورده می شود اما این گونه عجیب آن در کانادا در اعماق دریا زندگی می کند و از دسترس صیادان و دانشمندان به دور است و به همین دلیل گونه کمتر شناخته شده ای محسوب می شود.

منبع:مهر

The post شبح دریاها نمایان شد ! + تصاویر appeared first on .

  • ماهی صورتی دست دار، ماهی ای که در کف دریاها راه میرود+عکس
  • ترسناک ترین موجود دریاها را در این تصاویر ببینید!
  • توانایی نامرئی شدن در نوعی کوسه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.