شبکه قدرتمند قاچاق موبایل در قلب تهران

۱۷اردیبهشت، یک منبع آگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای اولین بار جزییات تازهی از وجود شبکه مافیای قاچاق در یکی از مراکز فروش موبایل در قلب تهران ارایه کرد.

این مقام آگاه در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: هم اکنون بزرگ‌ترین مافیای قاچاق موبایل در کشور در یکی از مراکز بزرگ فروش موبایل در تهران قرار دارد که متاسفانه نفوذ بالای این اشخاص امکان برخورد نهادهای مسوول را محدود کرده‌ است.

وی گفت: به عنوان مثال چندی پیش از قصد این شبکه برای خالی کردن یک محموله بزرگ قاچاق موبایل در این مجموعه با خبر شده و با تعداد بسیاری از ماموران نامحسوس در محل حضور یافته و آماده برخورد شدیم، اما اندکی بعد اطلاع یافتیم که تحویل محموله مذکور به سبب اطلاع این شبکه مافیایی از حضور ما منتفی شده است.

به گفته این مقام مسوول شبکه مذکور طی سال‌های قبل با درآمد هنگفتی که از این راه به دست آورده دارای ارتباطات گسترده‌ای است که امکان برخورد با آنها را سخت کرده است.
وی افزود : حتی در بعضی موارد این شبکه اشخاصی را به مقابله با بازرسان ما فرستاده و با تهدید و گاه برخوردهای فیزیکی مانع انجام کار می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه چرا برای جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق در این مرکز به صورت آنی و ضربتی عمل نمی‌کنند، افزود: نمی توان یک شبه بازار تلفن همراه را از این کالای ارتباطی پاک سازی کرد چرا که در صورت جمع‌آوری این کالاها شاهد کاهش عرضه و اوج‌گیری قیمت‌ها نیز می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه‌ مدونی را برای مبارزه با بزرگ ترین مرکز پخش گوشی‌های قاچاق در پیش گرفته است به طوری که از اواخر سال قبل تا کنون با همکاری مسوول‌های مربوطه اقدام‌هایی در خصوص جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار موبنا،‌این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور چندی پیش اعلام کرده بود که به سبب ساماندهی بازار تلفن همراه و جلوگیری از قاچاق گوشی موبایل که منجر به کاهش درآمدهای دولت شده این سازمان به طوری جدی به مقابله و برخورد با فعالان غیرقانونی در این حوزه می‌پردازد.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.