شبکه محلی برق به “شبکه جهانی” وصل می گردد/رشد۴ برابری “مصرف برق” طی دودهه آینده

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مرکز تست بنچ توربین ۲۵ مگاواتی گروه مژنا با حضور وزیر نیرو امروز افتتاح شد

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،علی آبادی مدیر عامل شرکت مپنا در مراسم تست بنچ توربین ۲۵ مگا واتی گروه مپنا گفت: بحث انرژی و مدیریت آن یکی از مهمترین چالشهای حال و آینده بشر است.

وی با بیان اینکه اهمیت انرژی اصلی ترین نیاز بشر امروز می باشد افزود: طی چندین سال آینده رشد قابل توجهی در مصرف انرژی در کشورهای در حال توسعه خواهیم داشت.

علی آبادی اظهار داشت: امنیت انرژی تاثیر زیست محیطی اقتصاد انرژی از فاکتورهای مهم در بحث انرژی است بطوریکه نبود این فاکتورها برخی انرژی ها را غیر قابل قبول می کنند.

وی گفت: بحث راندمان در استخراج، فراورش نقش کلیدی دارد.

مدیر عامل شرکت مپنا با بیان اینکه تقاضای انرژی در کشورهای در حال توسعه تا سال ۲۰۴۰ نسبت به میزان تقاضا حدود ۶۵ درصد افزایش خواهد یافت افزود: این امر نشان دهنده رشد اقتصادی آن کشورها است در صورتی که رشد تکنولوژی امکان دست یابی مقرون به صرفه منابع اولیه جدید انرژی را به ما بدهد.

وی ادامه داد: براساس توسعه جهانی باید به فکر پیوند شبکه های محلی برق به شبکه های جهانی باشد.

علی آبادی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هایی که به شاخص بودن رشد مصرف برق در جهان اشاره دارد روش های افزایش راندمان تولید برق از اهمیت ویژه ای در حفظ منابع، تولید انرژی و حفاظت از محیط زیست برخوردار است.

مدیر عامل شرکت مپنا تصریح کرد: تا سال ۲۰۴۰، در تامین انرژی ۳۲ درصد از سوخت مایع، ۱۹ درصد زغال سنگ و ۲۸ درصد از گاز تامین می شود.

وی با بیان اینکه باید به دنبال منابع انرژی جدید باشیم افزود: رشد ۴ برابری مصرف برق طی دو دهه آینده بدون منابع متنوع انرژی معنا پیدا نمی کند.

علی آبادی ادامه داد: در ۱۰۰سال قبل فناوری انرژی به صورت انحصاری در اختیار چند کشور بوده است این در حالی است که در حال حاضر دانش در دنیا توزیع شده است.

مدیر عامل شرکت مپنا تصریح کرد: روند رشد مصرف برق برای شرکتهای تولید کننده برق و سازنده تجهیزات و احداث گر در این حوزه از یک سو در کاهش منابع فسیلی از سوی دیگر نوید بخش آینده ای روشن برای تولید برق تجدید پذیر غیر آبی می باشد.

وی افزود: از شرکتهای فعال در این عرصه دعوت به کار و سرمایه گذاری می شود.

علی آبادی گفت: ایجاد زیرساخت ها در این عرصه از اهمیت زیادی برخوردار است، گروه مپنا با تحقیقات و ظرفیت ملی و جهانی از روش های غیر متداول و مبتنی بر تحقیق و توسعه تحریم ها را پشت سر گذاشته است و اقدام به تولید پره های DS و توربین هایی با راندمان و توان ارتقا یافته در کشور است.

گفتنی است همزمان با بیستمین سال تاسیس گروه مپنا مرکز آزمایش توربینهای ۲۵ مگاواتی ساخت شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا برای اولین بار در کشور افتتاح و بهره برداری شد.

راه اندازی این مرکز کلیه تولیدهای ساخت داخل و تعمیراتی ۲۵ مگاواتی را درداخل کشور مورد آزمایش با قدرت و دور نامی قرار می دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.