شبکه چهار جشنواره مستندهای سیاسی برگزار می‌کند

برترین آثار مستند سیاسی و اقتصادی جهان در قالب جشنواره «نگاهی دیگر» از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران، فیلم‌های مستند برتر جهان در قالب جشنواره «نگاهی دیگر» از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه تا پایان خرداد ماه از شبکه چهار سیما پخش می شوند.

این فیلم‌ها قبلا در قالب برنامه “مستند ۴” به تهیه کنندگی محمد حمیدی مقدم پخش شده‌اند، همچنین این برنامه از شبکه مستند سیما نیز به روی آنتن خواهد رفت.

این آثار، جزو برترین فیلم‌های مستند با نگاه انتقادی به سیاست و اقتصاد در کشورهای غربی به ویژه آمریکا می باشند که جمعی از برجسته‌ترین کارگردانان مستند جهان آنها را تولید کرده‌اند. بسیاری از این فیلم‌ها جوایز مهمترین جشنواره‌های بین المللی آثار مستند را به خود اختصاص داده‌اند.

 جشنواره «نگاهی دیگر» امروز یکشنبه “۲۹ اردیبهشت” مستند “روال عادی عملیات” به کارگردانی ارول موریس را به روی آنتن می‌برد.

این مستند که برنده جایزه خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین است جنایت و بی عدالتی در زندان ابوغریب را به تصویر می‌کشد.

«سرزمین گاز» به کارگردانی جاش فاکس و برنده‌ی جایزه از جشنواره بین المللی ساندنس و نامزد بهترین فیلم مستند در آکادمی اسکار عنوان مستند دیگری است که دوشنبه ۳۰ اردیبهشت با موضوع به ارث گذاشتن آلودگی برای آینده گان و استخراج و نابودی منابع طبیعی در شرکتی که دیک چنی”معاون جورج بوش “از مسئولان آن است پخش می گردد.

شبکه چهار سیما همچنین سه شنبه ۳۱ اردیبهشت مستند “باغ” با موضوع تبعیض و تجاوز علیه حقوق لاتین تبار های آمریکا به کارگردانی اسکات همیلتون کندی را به روی آنتن می‌برد. این مستند نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم مستند در سال ۲۰۰۹ بوده است.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.