شرایط حضور کشتی‌گیران در مسابقات رسمی فدراسیون کشتی اعلام شد

۲۷م اسفند ،

با توجه به اعتراض استان‌ها مبنی بر استفاده از کشتی گیران غیر بومی

با توجه به حضور کشتی‌گیران غیر بومی در تیم‌های حاضر در رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیمهای ملی، فدراسیون کشتی طی بخشنامه‌ای شرایط حضور کشتی‌گیران در این مسابقات را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، در این بخشنامه آمده است: نظر به اینکه تعداد زیادی از استان‌ها اقدام به جذب کشتی‌گیران درجه ۳ و ۲ سایر استان‌ها نموده و با معرفی نامه‌های متعدد نفرات غیر بومی را جهت شرکت در مسابقات معرفی و یا توسط سرپرست اعزامی در لیست ارسال شده تغییراتی ایجاد می‌گردد با اعتراض استان‌هایی که از این موضوع دوری جسته‌اند روبرو بوده و کادر اجرایی مسابقات را با مشکل مواجه نموده‌اند، از ابتدای سال ۹۲ با این موضوع شدیدا برخورد و چنانچه مشخص شود کشتی‌گیر معرفی شده جمعی استان نبوده و بصورت قرضی در مسابقه شرکت نموده است در هر مرحله‌ای از مسابقه باشد از جدول حذف خواهد شد.

بر این اساس جابجایی کشتی‌گیران با شرایط زیر بلامانع می‌باشد:

۱- کشتی‌گیرانی که در هر استانی سرباز یا دانشجو باشند با ارائه مدرک، جمعی آن استان محسوب می‌شوند.
۲- کشتی‌گیرانی که تمایل به تغییر استان خود را دارند بایستی حداقل ۶ ماه در استان قبلی فعالیت نداشته و مراتب را نیز کتبا از طریق هیأت کشتی استان جدید اعلام نمایند.
۳- کشتی‌گیرانی که در استان خود کشتی گرفته و پس از انتخاب نشدن در تیم استان با رایزنی از استان جدیدی معرفی نامه دریافت و در مسابقات شرکت می‌نمایند از جدول مسابقات حذف و به مدت ۶ ماه از فعالیت آنان جلوگیری بعمل خواهد آمد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.