شرایط ویژه برای انتقال دختران دانشجو‌

جام جم آنلاین: با آغاز فرآیند ثبت‌نام دانشجویان کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و فنی و حرفه‌ای در سامانه خدمات آموزش به منظور ارسال درخواست‌های مهمانی و انتقال، معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم به بیان جزئیات آیین‌نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال پرداخت.

مجتبی بذرافشان در گفت‌وگو با مهر افزود: بر اساس آیین‌نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال دانشجویان، از این پس ثبت درخواست مهمانی و انتقال دانشجویان کاردانی و کارشناسی در هر سال تحصیلی فقط یک بار در اردیبهشت انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای دو نیمسال اول و دوم سال تحصیلی بعدی درخواست خود را در سامانه مهمانی و انتقال ثبت کنند.

وی تاکید کرد که دانشجویان ورودی‌های مهر سال ۹۱ به ویژه دختران می‌توانند بعد از اعلام نتایج قبولی در آزمون سراسری، درخواست مهمانی خود را در قالب مهمانی مبنا و با تسهیلات ویژه‌ای از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ارائه دهند و در صورت احراز شرایط از ابتدای سال تحصیلی در دانشگاه مقصد و در کنار خانواده خود با عنوان دانشجوی مهمان مشغول به تحصیل شوند.

به گفته معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، براساس این آیین‌نامه، مدت مهمانی تا ۴ سال برای مقطع کارشناسی و دو نیمسال برای کاردانی و کارشناسی‌ناپیوسته می‌تواند باشد و بعد از این دوره زمانی همانند روال سابق دانشجو باید مهمان دائم شود یا انتقال یابد یا این‌که به دانشگاه مبدا برگردد.

بذرافشان یکی دیگر از مزیت‌های این آیین‌نامه بازنگری شده را امکان ثبت درخواست‌های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

وی همچنین درباره بازه زمانی رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده دانشجویان در سامانه خدمات آموزشی، گفت: دانشگاه‌های مبدا از تاریخی که دانشجویان درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند، کار بررسی را آغاز می‌کنند و تا ۱۵ تیر ماه فرصت رسیدگی به تمام درخواست‌های دانشجویان در دانشگاه مبدا وجود دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. پناه:

    در سایت خدمات اموزشی وزارت علوم پیام نور ندارد راهنمایی مثلا پیام نور مر کز دلیجان در قسمت انتخاب دانشگاه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.