شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شد

از سوی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح: مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال بدون تعیین تکلیف سربازی به کشور سفر کنند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، پایگاه اطلاع رسانی پلیس نوشت: سردار موسی کمالی افزود: براساس مصوبه تازه، مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می‌توانند به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال بدون تعیین تکلیف سربازی به کشور سفر کنند.

وی یادآورشد: پیش از این مصوبه، اشخاصی‌که از سال ۸۳ به بعد از کشور خارج شده بودند بدون تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش حق تردد به کشور را نداشتند.

سردار کمالی مهلت اجرای این مصوبه را تا پایان سال ۹۵ عنوان کرد و در خصوص نحوه تردد مشمولان مقیم خارج از کشور به ایران گفت: گذرنامه اشخاص می بایست توسط سفارت یا دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور ممهور به مهر ورود و خروج شود،

همچنین در کشورهایی که فاقد دفتر نمایندگی ایران می باشند اشخاص می توانند به کشورهای همسایه مراجعه نمایند و یا در صورت انجام هماهنگی های لازم با وزارت امورخارجه، با ورود فرد به ایران، اقدامات لازم از طریق وزارت مذکور صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: اشخاصیکه به صورت قانونی از کشور خارج شده و مشغول تحصیل می باشند و یا فرزندان ماموران جمهوری اسلامی ایران از این قاعده مستثنی بوده و طبق قانون مربوط به خودشان می‌توانتد تردد داشته باشند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در خصوص اجرای این مصوبه با سازمان وظیفه عمومی و وزارت امور خارجه هماهنگی لازم صورت پذیرفته است.

سردارکمالی از توقف اجرای معافیت ریالی مشمولان مقیم خارج از کشور خبرداد و گفت: بر طبق مقررات معافیت ریالی، ایرانیانی که قبل از سال ۸۲ از کشور خارج شده و حداقل دو سال در آن کشور اقامت داشتند می توانستند با پرداخت ۱۰ میلیون تومان ازاین معافیت بهره‌مند شوند که در حال حاضر این مصوبه متوقف شده است.

وی افزود: آن دسته از واجدین شرایط مصوبه فوق که معافیت آنان در مرحله تشکیل پرونده می‌باشد، به پرونده آنان رسیدگی خواهد شد و از آنجا که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود طبق قانون سابق از معافیت بهره مند می‌شوند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. pedram:

    سلام

    ببخشید این خبر امروز ۱۸بهمن ۹۵ منتشر شده؟

    یعنی تمدید کردن؟

  2. Yadollah:

    خبر خوبی بود ولی نمیدونم چه وقت سفارت این مهر را صادر میکنه که بتونیم مراجعه کنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.