شرایط تازه معافیت تحصیلی خارج از کشور

۱۰م اسفند ،

آرش یکی از خوانندگان نوشته بود:« چرا قوانین نظام وظیفه برای مشمولین مقیم خارج از کشور و شرایط تحصیل و معافیت آن مشخص نیست؟ همه قوانین موجود مربوط به قبل از سال ۹۰ است !
اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد شرایط صدور معافیت تحصیلی برای دانش آموزان مشمول مقیم خارج از کشورگروه ناجــــــا این گونه است که دانش آموزانی می توانند از معافیت تحصیلی خارج از کشور برخوردار شوند که مقیم خارج از کشور باشند.
به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، این سازمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برابر ماده ۳۷ قانون خدمت وظیفه عمومی (اصلاحی مصوب ۱۳۹۰) ، صرفا برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و فرزندان ماموران ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ، معافیت تحصیلی دانش آموزی خارج ازکشور صادر می گردد .
در این اطلاعیه آمده است: برابر این ماده قانون، چنانچه اشخاص یاد شده در حین تحصیل در مدارس ایرانی و یا موسسات آموزشی مستقر در خارج از کشور که مورد تایید آموزش و پرورش می باشند به سن مشمولیت (۱۸سالگی تمام) برسند از معافیت تحصیلی بهره مند می گردند.
همچنین ادامه تحصیل این اشخاص تا سقف یکسال پس از فراغت از تحصیل ، در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور که مورد تایید وزارتخانه های علوم یا بهداشت می باشند از نظر مقررات وظیفه عمومی بلامانع بوده و به این اشخاص نیز معافیت تحصیلی دانشجویی تعلق می گیرد؛ برای بهره مندی از این نوع معافیت، تنها خروج از کشور قبل از سن مشمولیت کفایت نکرده و باید مقیم بودن آنان در خارج از کشور به تایید مراجع ذیصلاح برسد.
در این اطلاعیه در خصوص ضوابط تعیین شده در صدور معافیت تحصیلی خارج از کشور، تاکید شد: چنانچه هریک از شرایط یاد شده در قانون برای ادامه تحصیل دانش آموزان در خارج از کشور وجود نداشته باشد، معافیت تحصیلی برای این اشخاص صادر نخواهد شد .
گفتنی است‏، مدت تحصیل دانش آموزان در خارج از کشور از نظر مقررات وظیفه عمومی همانند دانش آموزان داخل در صورت رعایت پیوستگی تحصیلی، حداکثر تا سن ۲۰ سال تمام می باشد.
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.